۱۴ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در کرج جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که 95 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم شده و 14 تن از آنها نیز جان باخته‌اند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۹۵ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم شده و ۱۴ تن از آنها نیز جان باخته‌اند.

به گزارش فرانیوز، روز جمعه ۲۶ خرداد به نقل از منابع غیررسمی شمار تلفات ناشی از مسمومیت الکلی در کرج ۱۴ تن اعلام شد.

سپس رئیس دادگستری استان نیز این خبر را تایید کرد.

بنا بر این گزارش مسموم‌شدگان که از ساکنان مناطق اسلام‌آباد و حصارک کرج و در رده‌های سنی ۲۰ تا ۵۰ ساله بودند، در چهار بیمارستان کوثر، البرز، رجایی، و کسری در کرج بستری شده‌اند. در گزارش‌های منتشر شده به جنسیت مسموم‌شدگان اشاره‌ای نشده است.

شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ایران در این باره اظهار داشت: شمار نهایی مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی طی ۲ روز گذشته در این استان به ۹۵ نفر رسید.

پیش از این حسین بابکان، رئیس بیمارستان تامین اجتماعی استان البرز، مسمومیت این افراد را ناشی از مصرف مشروبات الکلی از نوع متانول ذکر کرده بود.

پیش از این حمید هداوند، فرمانده انتظامی البرز، از بازداشت توزیع‌کنندگان «مشروبات الکلی مسموم» در کرج و پلمب دو واحد صنعتی و تولیدی در این رابطه خبر داده بود.

هداوند روز ۹ خرداد با اشاره به جان‌باختن و مسمومیت الکلی شماری از شهروندان در منطقه مهرشهر کرج گفته بود ۴ نفر از افراد دخیل در این پرونده بازداشت شده‌ و یک کارخانه تولید الکل‌های صنعتی و یک واحد عرضه لوازم پزشکی هم تعطیل شدند.

این مقام انتظامی درباره تعداد جان‌باختگان این پرونده، زمان وقوع حادثه و هویت بازداشت‌شدگان اطلاعاتی ارائه نکرده بود.

سالیانه تعداد زیادی از شهروندان به دنبال مصرف مشروبات الکی که به شکل زیرزمینی و بدون نظارت های بهداشتی و قانونی تهیه می شود به کام مرگ میر وند.