قالیباف

تصویب یک فوریت لایحه ای در راستای افزایش محدودیت علیه زنان

پس از آنکه نمایندگان مجلس با بررسی لایحه موسوم به "حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف" به صورت یک فوریت موافقت کردند، قالیباف با اشاره به رد دو فوریت این لایحه از سوی مجلس، گفت: تصویب یک فوریت این لایحه برای زمان دادن بیشتر در زمینه بررسی آن بوده است و ما می‌خواهیم جلوی ولنگاری‌ها را بگیریم!

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

پس از آنکه نمایندگان مجلس با بررسی لایحه موسوم به “حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف” به صورت یک فوریت موافقت کردند، قالیباف با اشاره به رد دو فوریت این لایحه از سوی مجلس، گفت: تصویب یک فوریت این لایحه برای زمان دادن بیشتر در زمینه بررسی آن بوده است و ما می‌خواهیم جلوی ولنگاری‌ها را بگیریم!

به گزارش فرانیوز به نقل از رسانه‌های داخلی، نمایندگان در نشست علنی امروز سه‌شنبه بیست و سوم خرداد ماه مجلس نظام با بررسی لایحه موسوم به “حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف” به صورت یک فوریت با ۱۸۵ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و هفت رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این گزارش نمایندگان مجلس نظام با بررسی دوفوریت لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف با ۱۳۳ رأی موافق، ۷۳ رأی مخالف و ۱۱رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

قالیباف پس از این رای‌گیری گفت: عدم رای‌آوری دوفوریت لایحه عفاف و حجاب به دلیل اهمیت نداشتن این لایحه نیست.

او گفت: در لایحه فعلی تنها جنبه جرم‌انگاری آمده حال آنکه مسئله حجاب قبل از آنکه قضایی و جرم انگاری باشد بحث فرهنگی، اجتماعی، شرعی و از همه مهمتر موضوع هویتی در انقلاب اسلامی و مسئله تمدنی ما است.

دولت جمهوری اسلامی در پی خیزش سراسری مردم ایران در سال گذشته، با وجود مخالفت‌های مدنی زنان و دختران ایرانی با حجاب اجباری، لایحه جدیدی را در زمینه حجاب اجباری تدوین کرده‌اند.

به دنبال ارائه لایحه عفاف و حجاب از سوی دولت، طرفداران تندرو حکومت انتقادات گسترده ای نسبت به متن لایحه و نوع مجازات های در نظر گرفته شده ابراز کردند.

نخستین نشست بررسی لایحه عفاف و حجاب برای بررسی دیدگاه صاحب نظران و نخبگان مسائل حوزه خانواده، عفاف و حجاب با حضور قالیباف، رییس مجلس برگزار شد.

این نشست در شرایطی برای تصمیم‌گیری درباره حجاب بانوان برگزار شده که همه حاضران در نشست را مردان تشکیل داده‌اند و حتی یک بانو هم برای پیگیری مطالبات میلیون‌ها زن ایرانی در این نشست حاضر نبود!