/

مدیرکل آژانس اتمی ادعای حل و فصل برخی اختلافات با جمهوری اسلامی را رد کرد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعای اخیر رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی درباره حل و فصل برخی اختلافات مسئله هسته‌ای را رد کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعای اخیر رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی درباره حل و فصل برخی اختلافات مسئله هسته‌ای را رد کرد.

به گزارش فرانیوز، رافائل گروسی در یک نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره اختلافات آژانس با جمهوری اسلامی بر سر مسئله هسته‌ای اعلام کرد: موضوعات مورد اختلاف میان این آژانس و تهران پیچیده است و هنوز ما به هیچ ایستگاه پایانی نرسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: کار روی تعدادی از مسائل مورد اختلاف با جمهوری اسلامی همزمان در حال جریان است.

رسانه‌های حکومتی ادعا کرده بودند که جمهوری اسلامی اجازه دسترسی به یک محل اعلام نشده هسته‌ای خود معروف به سایت آباده را به آژانس داده است، اما آقای گروسی ضمن آن که این خبر را تایید نکرد، گفت: گزارش ما در مورد وضعیت برنامه هسته‌ای در ایران قرار است به زودی منتشر شود.

گروسی افزود: در برخی موارد ما در حال پیشرفت هستیم و در برخی دیگر نه. بنابراین یک امر در حال انجام است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها خواستار توضیح جمهوری اسلامی درباره سه مکان اعلام نشده با آثار ذرات اورانیوم شده است، اما مقامات این حکومت همچنان از ارائه اطلاعات در این زمینه خودداری کرده‌اند.

روز گذشته برخی رسانه‌های داخلی در ایران گزارش دادند که دو پرونده اختلافی میان جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی هسته‌ای حل‌وفصل شده است.

خبرگزاری حکومتی مهر دیروز گزارش داد که در جریان مذاکرات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران، «پرونده یکی از مکان‌های ادعایی مطروحه آژانس (موسوم به آباده)» حل‌وفصل شده است.

این خبرگزاری همچنین مدعی شد که با توضیحاتی که در مورد کشف ذرات اورانیوم با غنای ۸۳٫۷ درصد به آژانس ارائه شده این موضوع نیز «حل‌وفصل» شده است.