ابراز رضایت خامنه ای از مجلس تحت امرش/ توصیه به پرهیز از سختگیری در قبال وزیران

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه، سوم خرداد، در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم با تمجید از مجلس این دوره، آن را مجلسی «انقلابی، باسواد، ساده زیست، جوان و پرتحرک و پرکار» خواند.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه، سوم خرداد، در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم با تمجید از مجلس این دوره، آن را مجلسی «انقلابی، باسواد، ساده زیست، جوان و پرتحرک و پرکار» خواند.

به  گزارش فرانیوز، رهبر جمهوری اسلامی گفت: «از گوشه و کنار و از چپ و راست متلکی به مجلس زده می‌شود یا حاشیه‌هایی مطرح می‌شود… اما انصافا این یک مجلس انقلابی است».

او افزود: «بعد از سه سال، در مجموع این مجلس را همچنان انقلابی، باسواد، جوان و پرتحرک و پرکار می‌دانم.»

با وجود انتشار اخباری مبنی بر واگذاری خودروها به برخی نمایندگان و ماجرای طرح های استیضاح وزرا، خامنه ای گفت: «ویژگی بسیاری از نمایندگان این مجلس، ساده‌زیستی و پرهیز از رفتار اشرافی‌مآبانه و نگاه بالا به مردم» است.

روز سی‌ام اردیبهشت، در ادامه افشاگری‌ها درباره تحویلِ خارج از ضوابط خودرو به شماری از نمایندگان مجلس، احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس گفت که از مجموع ۳۰۰ خودرو اعلامی در این پرونده، از سرنوشت ۱۵۳ خودرو خبری در دست نیست.

دو نماینده مجلس، از جمله احمد علیرضابیگی، اوایل اردیبهشت‌ماه فاش کردند که شمار زیادی دستگاه خودرو شاسی‌بلند به نمایندگان تحویل داده شد تا استیضاح وزیر صمت را پس بگیرند.

پس از آن، حسن درویشیان، بازرس ویژه ریاست‌جمهوری ایران نیز تحویل شمار زیادی خودرو «به قیمت کارخانه و بدون قرعه‌کشی» به تعدادی از نمایندگان مجلس را تأیید کرد.

علی خامنه‌ای همچنین در این نشست از تصویب قانون مجلس یازدهم با عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» تمجید کرده است.

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با نمایندگان در آخرین سال فعالیت آنان در این دور از مجلس گفت «برخی از این قوانینی که شما در مجلس تصویب کردید، قوانین راهبردی است برای کشور که واقعا جای احترام و تمجید دارد».

او گفت «قانون اقدام راهبردی کشور را از سرگردانی در قضیه‌ی هسته‌ای نجات داد» و «کاملا مشخص کرد که باید چه کار کنیم، الان هم داریم نشانه‌هایش را در دنیا مشاهده می‌کنیم».

این قانون در آذر ۱۳۹۹ همزمان با پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مشخص شدن پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ تصویب شد.

این قانون دولت روحانی را مکلف کرد تا اگر تحریم های اتمی در ماه اول ریاست جمهوری آقای بایدن رفع نشد، غنی سازی ۲۰ درصد را دوباره آغاز، سطح بازرسی های آژانس را کاهش و ذخایر اوارنیوم کم غنی شده را بالا ببرد.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین از نمایندگان خواست که از بازخواست وزرای دولت ابراهیم رئیسی خودداری کنند. او استفاده افراطی از ابزارهای نظارتی سوال، تذکر و استیضاح را حاصل نگاه تخریبی دانست.

او همچنین به نمایندگان توصیه کرد از سخت‌گیری‌ در قبال وزرای معرفی شده به مجلس پرهیز کنند.

رهبر جمهوری اسلامی در توجیه این توصیه گفت: دولت بار اجرا را بر دوش دارد و با توجه به حجم زیاد کار، مطالبات و توقع از آن، باید مراعات دولت را کرد.