دیه قربانیان متروپل از محل فروش اموال حسین عبدالباقی پرداخت می‌شود

دادگستری استان خوزستان اعلام کرده است که ۲۰ میلیارد تومان از اموال توقیف شده حسین عبدالباقی به عنوان مقصر حادثه متروپل به فروش رسیده و به کسانی که حکم به نفع‌شان صادر شده پرداخت خواهد شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

در سالگرد فاجعه فرو ریختن ساختمان متروپل، دادگستری استان خوزستان اعلام کرده است که ۲۰ میلیارد تومان از اموال توقیف شده حسین عبدالباقی به عنوان مقصر حادثه متروپل به فروش رسیده و به کسانی که حکم به نفع‌شان صادر شده پرداخت خواهد شد.

به گزارش فرانیوز، بنابر حکم دادگاه حسین عبدالباقی مالک برج که اعلام شد درگذشته، ۷۵ درصد مقصر بوده و دیه اولیای دم از اموال این فرد که پیشتر توقیف شده، تامین می‌شود.

ساختمان متروپل آبادان در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ فرو ریخت و ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.

یکسال پس از این حادثه علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفته «۲۰۰ میلیارد ریال از اموال مقصر متوفی که برای اجرای احکام حقوقی این پرونده توقیف شده بود، به فروش رسید و با توجه به اولویت بر تقدیم دادخواست‎‌های حقوقی، این مبالغ به کسانی که حکم به نفعشان صادر شده، پرداخت می‌شود».

به گفته او «رای دادگاه به پرداخت دیه به مصدومان و خانواده‎های جانباختگان این حادثه از محل اموال توقیفی مقصر متوفی صادر و در اجرای احکام، این حکم صادره اجرایی شد».

دیگر متهمان هم به میزان تقصیر محکوم به پرداخت دیه شده اند.

امروز در سالگرد این فاجعه، خانواده‌های جان‌باختگان متروپل اعلام کرده‌اند که ساعت ۱۲ ظهر به‌وقت محلی، به‌یاد قربانیان این فاجعه، در خیابان امیری و مقابل ساختمان متروپل تجمع خواهند کرد.

همچنین قرار است شهروندان آبادان بعداز‌ظهر امروز، بر سر مزار قربانیان این فاجعه گرد هم بیایند و یاد آن‌ها را گرامی بدارند.

به گفته منابع محلی در آبادان هم‌زمان با اعلام فراخوان خانواده‌های قربانیان متروپل، نیروهای سرکوبگر در اطراف محل ساختمان متروپل مستقر شده‌اند.

سال گذشته در چنین روزی ده‌ها شهروند آبادان زیر آوار متروپل مانده بودند و نیروهای امداد و داوطلب، روزهای متوالی تلاش کردند تا پیکرهای زیر آوار مانده را خارج کنند.