طرح مجلس برای جرم‌انگاری گرداندن اژدها، کروکودیل و سگ در اماکن عمومی!

یک نماینده مجلس جمهوری اسلامی خبر داد که این نهاد حکومتی به دنبال جرم‌انگاری و ممنوعیت نگهداری حیوانانی مانند «اژدها و کروکدیل و سگ» و گرداندن آنها اماکن عمومی است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

یک نماینده مجلس جمهوری اسلامی خبر داد که این نهاد حکومتی به دنبال جرم‌انگاری و ممنوعیت نگهداری حیوانانی مانند «اژدها و کروکدیل و سگ» و گرداندن آنها اماکن عمومی است.

به گزارش فرانیوز، حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در توضیح طرحی که در کمیسیون قضایی تدوین و تصویب شده، گفت: «بر اساس این طرح گرداندن حیوانات نامأنوس و نامتعارفی همچون کروکودیل، میمون، اژدها، خوک، گرگ، پلنگ و سگ ممنوع می‌شود.»

او دلیل تدوین این طرح را «ایجاد ترس و وحشت» و «عامل بیماری و هاری» این حیوانات عنوان کرد و گفت: «حیوانات ذکر شده نباید در ساختمان‌های مسکونی نگهداری و در مکان‌های عمومی، پارک‌ها و مراکز تجاری گردانده شوند.»

نوروزی در پاسخ به اینکه درصورتی که افراد بخواهند حیوانات خانگی خود را به بیرون ببرند، چه مکان‌هایی باید بروند، گفت: «می‌توانند به بیابان بروند ولی در ساختمان که زن و بچه ساکن هستند، نباید نگهداری و باعث وحشت شوند.»

او همچنین عنوان کرد که اجاره خانه به افرادی که حیوان خانگی دارند ممنوع می‌شود و ادامه داد: «اگر شکایت شود دادسرا ورود پیدا می‌کند. باید خارج از شهر ببرند.»

این نماینده مجلس توضیح داد که مجازات‌هایی شامل حبس و جزای نقدی نیز برای افرادی که بر اساس این طرح متخلف شناخته شوند در نظر گرفته شده است.

قانون تاکنون برای نگهداری از حیوان خانگی مانند سگ در خودرو یا همراه‌داشتن آن در خیابان، جرم و مجازات تعیین نکرده است، اما با این وجود طی سال‌های گذشته پلیس با صاحبان سگ‌ها در خیابان برخورد، خودروهای آنها را جریمه و در بسیاری از موارد سگ‌ها را به زور از صاحبان آنها می‌گرفتند.