پلمب کوه و جنگل برای مقابله با نافرمانی مدنی زنان

به دنبال شدت گرفتن نافرمانی مدنی در موضوع حجاب اجباری از سوی شهروندان در اماکن عمومی، دستگاه های دولتی و قضایی جمهوری اسلامی برای مقابله با بی حجابان، بعد از پلمب های گسترده اماکن تجاری و رستوران ها، به تعطیلی و پلمب پارک های جنگلی و مکان‌های تفریحی در طبیعت رسیده اند.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به دنبال شدت گرفتن نافرمانی مدنی در موضوع حجاب اجباری از سوی شهروندان در اماکن عمومی، دستگاه های دولتی و قضایی جمهوری اسلامی برای مقابله با بی حجابان، بعد از پلمب های گسترده اماکن تجاری و رستوران ها، به تعطیلی و پلمب پارک های جنگلی و مکان‌های تفریحی در طبیعت رسیده اند.

به گزارش فرانیوز، پس از پلمب گسترده اماکن تجاری و رستوران ها به دلیل آنچه مقامات قضایی حکومت هنجارشکنی و بدحجابی می خوانند، نوبت به امکان تفریحی در دل طبیعت رسیده است.

روز گذشته منابع خبری داخلی به نقل از یاسر علیزاده، فرماندار شهرستان بدره در استان ایلام از تعطیلی یک مکان تفریحی و گردشگری در این استان به نام «تنگه کافرین» خبر دادند.

فرماندار بدره گفته بود: «با توجه به عدم رعایت حجاب اسلامی از سوی برخی گردشگران در تنگه کافرین، بازدید و و‌رود به این منطقه گردشگری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.»

«تنگه کافرین»، مکانی گردشگری در منطقه‌ای کوهستانی در ۱۵ کیلومتری شمال شهر بدره استان ایلام است.

پیش از آن نیز عبدالله اکبری، فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه خبر دادند پارک جنگلی دریاچه شورمست در این شهرستان به دلیل «عدم رعایت حجاب از سوی گردشگران» پلمب شده است.

اکبری افزوده این مرکز بعد از «بی‌توجهی مسئولان آن به تذکرها درباره عدم رعایت حجاب از سوی گردشگران» با هماهنگی قضایی پلمب شد و پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

هر چند فشار به زنان و دختران برای اعمال حجاب اجباری شدت پیدا کرده است اما در مقابل مقاومت در برابر این سخت‌گیری‌ها و رعایت نکردن حجاب اجباری به یک نافرمانی مدنی تبدیل شده و حوزه آن به مجامع و مراسم عمومی نیز گسترش پیدا کرده است.

یک نمونه از این نافرمانی مدنی شرکت زنان و دختران در مسابقه دو در شیراز بدون حجاب اجباری بود که واکنش‌های فراوانی نیز به دنبال داشت و پس از آن نیز هاشم صیامی هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی، از سمت خود استعفا داد.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از این مسابقات که جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه در خیابان‌های مرکزی شیراز و به مسافت ۱۰ کیلومتر برگزار شد، زنانی را با لباس ورزشی و بدون حجاب مورد تایید جمهوری اسلامی در حال دویدن نشان می‌دهد. برخی زنان نیز بدون حجاب اجباری در حال تماشای این مسابقه در خیابان هستند.

طبق اخبار منتشر شده دیگر، پس از تشکیل پرونده قضایی برای چند بازیگر زن که در مراسم های عمومی بدون حجاب مرسوم و مد نظر جمهوری اسلامی ظاهر شدند، این بار برای «باران کوثری» بازیگر تئاتر و سینما که در مراسم خاکسپاری حسام محمودی بدون حجاب حاضر شده بود نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

در جریان جنبش «زن، زندگی، آزادی»، شمار زیادی از بازیگران زن از جمله «هنگامه قاضیانی»، «ترانه علیدوستی»، «افسانه بایگان»، «شقایق دهقان»، «فاطمه معتمدآریا»، «گلاب آدینه»، «پانته‌آ بهرام» و «کتایون ریاحی» در مجامع عمومی بدون حجاب اجباری ظاهر شده‌اند.