/

دیدار مقامات وزارت خارجه انگلیس با وحید بهشتی در شصت و دومین روز اعتصاب غذا

وحید بهشتی فعال سیاسی که امروز شصت و دومین روز اعتصاب غذا و تحصن خود مقابل ساختمان وزارت خارجه انگلیس را پشت سر می گذارد، برای گفتگو با مقامات وزارت خارجه به ساختمان این نهاد دعوت شد

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

وحید بهشتی فعال سیاسی که امروز شصت و دومین روز اعتصاب غذا و تحصن خود مقابل ساختمان وزارت خارجه انگلیس را پشت سر می گذارد، برای گفتگو با مقامات وزارت خارجه به ساختمان این نهاد دعوت شد.

به گزارش فرانیوز، امروز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه مصادف با شصت و دومین روز از اعتصاب غذای وحید بهشتی با هدف قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی بریتانیا است که در همین روز از سوی مقامات وزارت خارجه برای گفتگو حول خواسته خود دعوت شد.

او قبل از ورود به ساختمان وازرت خارجه در گفتگویی به تحریم های جدید انگلیس که روز گذشته علیه فرماندهان سپاه صادر شد، اشاره کرد و گفت: این جلسه مهم است مخصوصا که بعد حمایت ۱۲۵ نماینده مجلس بریتانیا در حمایت از خواسته ما مبنی بر قرار دادن نام سپاه در لیست گروههای تروریستی، برگزار می شود.

بهشتی گفت: اتفاق مهم دیگر تحریم های روز گذشته علیه سپاه بود. البته همانطور که تاکید کردم این تحریم ها تا لیست گذاری سپاه در گروههای تروریستی اثر ندارد و اقدام موثر قرار دادن نام سپاه در لیست گروههای تروریستی است.

این فعال سیاسی تاکید کرد تا لیست گذاری نام سپاه پاسداران در گروههای تروریستی از جایش تکان نخواهد خورد.

وحید بهشتی درباره راهپیمایی ۲۹ آوریل نیز که قرار است در لندن برگزار شود، گفت: روز شنبه فارغ از هر دیدگاه سیاسی و مذهبی که داریم باید در راهپیمایی حاضر شویم.

او ادامه داد: اگر مخالف جمهوری اسلامی هستیم یعنی موافق قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی هستیم.

بهشتی با نام بردن از کشته شدگان خیزش انقلابی و اعتراضات ایران، گفت: مگر می توانیم روی این خون  های ریخته شده دعوای سیاسی راه بیاندازیم؟ باید یکصدا خواست ملت را فریاد بزنیم. چرا که تروریستی شناختن سپاه خواست همه ماست.

او گفت: دولت انگلیس باید بداند نیروی عظیمی پشت این خواسته قرار دارد.

وحید بهشتی در سی و سومین روز اعتصاب غذای خود نیز با وزیر امنیت دولت بریتانیا دیدار و گفتگو کرده و بر خواست خود برای تروریستی شناختن سپاه از سوی انگلیس تاکید کرده بود.

دیدار با ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا از دیگر خواسته ای بهشتی بوده که تا کنون از سوی او پاسخی دریافت نکرده است.

نازنین بنیادی فعال حقوق بشر که به دیدار وحید بهشتی آمده بود نیز طی سخنانی با اعلام حمایت از بهشتی گفت: سپاه باید در لیست گروه های تروریستی قرار گیرد. اختلاف هایمان را باید کنار بگذاریم چرا که دشمن همه ما جمهوری اسلامی است.