تعلیق از تحصیل

ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه تهران بر سر حجاب اجباری

برخورد خشونت‌آمیز نیروهای حراست دانشگاه تهران با دانشجویان بر سر حجاب اجباری به تجمع اعتراضی دانشجویان و شکایت آنان از نیروهای حراست منجر شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

برخورد خشونت‌آمیز نیروهای حراست دانشگاه تهران با دانشجویان بر سر حجاب اجباری به تجمع اعتراضی دانشجویان و شکایت آنان از نیروهای حراست منجر شد.

به گزارش فرانیوز، شوراهای صنفی دانشجویان کشور با ارائه گزارشی از اتفاقات روز دوشنبه در دانشگاه تهران اعلام کرد که تنش‌ها با اقدام نیروهای حراست در ضبط کارت دانشجویی یکی از دانشجویان به خاطر حجاب اجباری آغاز شد و این نیروها دو نفر از دانشجویان معترض را «به شدت مورد ضرب و شتم» قرار دادند.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور افزود که نیروهای حراست برای ساعتی این دو دانشجو را در اتاق حراست بازداشت و آنها را مورد تهدید قرار دادند.

به دنبال این برخوردها، جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران مقابل ساختمان حراست، تجمع اعتراضی به پا کرده و به سردادن شعار پرداختند.

بر اساس گزارش شوراهای صنفی دانشجویان، همزمان با این تجمع شماری از دانشجویان به عنوان شاهدان برخورد خشونت‌آمیز نیروهای حراست و «ضرب و شتم دانشجویان» به نمایندگی از دیگر دانشجویان وارد حراست شدند تا همراه محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران اقدام به «شکایت از ماموران حراست» کنند اما آنها نیز «با تهدیدات رئیس دانشگاه و مسئولان حراست» مواجه شدند.

دانشجویان دانشگاه تهران همچنین در جریان تجمع مقابل ساختمان حراست این دانشگاه اقدام به نوشتن و جمع‌آوری نامه‌ای برای «شکایت از نیروهای حراست» کردند.

در گزارش شوراهای صنفی آمده است که دانشجویان دانشگاه تهران تاکید کرده‌اند که «این شکایت به منزله پایان پیگیری برخورد وحشیانه و موهن نیروهای حراست» با دانشجویان بر سر حجاب اجباری نیست و «دربرابر این برخوردها عقب‌نشینی نکرده و در برابر سرکوب ایستادگی» می‌کنند.

در همین حال روز گذشته رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از تشکیل پرونده انضباطی برای ۲۰ دانشجوی این دانشگاه در اتفاقات اخیر کشور و در جریانات اعتراضات دانشجویی، خبر داد و گفت: در این کمیته ۴ یا ۵ دانشجو از تحصیل در دانشگاه محروم شدند.