ابراهیم رئیسی
/

درخواست رئیسی از اروپا: پناه دادن به گروههای مخالف جمهوری اسلامی را متوقف کنید

ابراهیم رئیسی در گفتگو با نخست وزیر بلژیک خواستار توقف حمایت و پناه دادن کشورهای اروپایی به گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در خاک این کشورها شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

ابراهیم رئیسی در گفتگو با نخست وزیر بلژیک خواستار توقف حمایت و پناه دادن کشورهای اروپایی به گروه‌های مخالف حکومت جمهوری اسلامی در خاک این کشورها شد.

به گزارش فرانیوز، در گفت‌وگوی تلفنی ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و الکساندر دی‌کرو نخست‌وزیر بلژیک، آخرین وضعیت تعاملات و همکاری‌های قضایی دو کشور و راهکارهای تسریع در اجرای توافقات مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی در این گفتگو خواستار توقف حمایت و پناه دادن کشورهای اروپایی ، به گروه‌هایی شده است که جمهوری اسلامی آنها را «تروریستی» و «تجزیه‌طلب» می داند.

اخیراً وزیر خارجه بلژیک در روز سه شنبه ۲۹ فروردین، با اشاره به اجرایی شدن معاهده بحث‌برانگیز مبادله زندانیان با تهران، رسماً از ایران خواست تا الیویه فانده‌کاستیل امدادگر بلژیکی زندانی در ایران به کشورش منتقل شود.

 او تأکید کرد که این درخواست را به اطلاع حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجۀ ایران رسانده است.

به رغم آنکه توافق مبادله زندانیان در بلژیک مخالفانی داشت اما دادگاه قانون اساسی این کشور، اسفند سال گذشته درخواست لغو آن را رد کرد و راه را برای مبادله اسدالله اسدی دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی و متهم به اقدامات تروریستی با الیویه فانده‌کاستیل باز کرد.