/

ما «سپاه» قلب جمهوری اسلامی را هدف گرفته ایم

وحید بهشتی فعال سیاسی در پنجاه و هشتمین روز تحصن و اعتصاب غذای خود مقابل ساختمان وزارت خارجه بریتانیا طی سخنانی در رادیو فرانیوز در توئیتر گفت: تنها خواست من سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی است،ما قلب جمهوری اسلامی که سپاه پاسداران است را هدف گرفته ایم.

خواندن این مطلب 20 دقیقه طول میکشد.

وحید بهشتی فعال سیاسی در پنجاه و هشتمین روز تحصن و اعتصاب غذای خود مقابل ساختمان وزارت خارجه بریتانیا طی سخنانی در رادیو فرانیوز در توئیتر گفت: تنها خواست من سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی است،ما قلب جمهوری اسلامی که سپاه پاسداران است را هدف گرفته ایم.

به گزارش فرانیوز، وحید بهشتی فعال سیاسی و مدیر شبکه خبری «در تی وی» امروز جمعه اول اردیبهشت با حضور در برنامه رادیویی فرانیوز، در توئیتر به سوالاتی درباره شایعه ها و شائبه های به راه افتاده درباره گذشته کاری وی و سابقه فعالیت هایش در سالهای گذشته پاسخ داد.

بهشتی که امروز پنجاه و هشتمین روز اعتصاب غذای خود را با هدف تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران از سوی بریتانیا می گذراند، در پاسخ به این سوال که آیا در کارنامه خبری شما همکاری با گروه، احزاب یا فردی که مخالف سرنگونی نظام بوده باشد، هست؟ گفت: خیر قطعا چنین موردی نبوده است.

او ادامه داد: ما در جنگ هستیم کاری که شما به عنوان فرانیوز انجام می دهید دفاع از من نیست بلکه یک حمله خوب است. من طرفدار زندگی در اتاق شیشه ای هستم و همه افتخارم این است که یک خبرنگار و فعال حقوق بشر هستم که باب صحبت با مقامات داخل کشور را باز کردم.

بهشتی به مصاحبه اش با احمد منتظری بعد از انتشار فایل پدرش، آیت الله منتظری درباره جنایات دهه ۶۰ و تهدید او از سوی مقامات جمهوری اسلامی برای عدم تکرار مصاحبه اشاره کرد و گفت: به احمد منتظری گفته بودند در صورتی که مصاحبه با وحید بهشتی تکرار شود ، دادگاهی خواهد شد.

این فعال رسانه ای مصاحبه با فائزه هاشمی رفسنجانی، ابوالفضل قدیانی، دکتر ملکی، محمد نوری زاد، نسرین ستوده و نرگس محمدی را از جمله مصاحبه های خود با فعالان سیاسی عنوان کرد که با آنها گفتگو داشته است.

بهشتی در این باره گفت: من رابطه بسیار نزدیکی همیشه با فعالان داخل کشور داشتم و تلاشم بر این بوده که صدای مخالفان و مبارزان داخل کشور باشم.

وی به افشای ۶۳ حساب صادق لاریجانی در شبکه در تی وی اشاره کرد و گفت: روح الله زم بعد از شبکه در تی وی خبر تکمیلی را در آمد نیوز کار کرد و حتی به خبر ما رفرنس داد. من با همه کسانی که شهامت گفتگو داشتند مصاحبه کرده ام و همه هنر ما در در تی وی همین بود.

بهشتی گفت: ممکن است من با اصلاح طلبان مصاحبه ای داشته باشم اما راهم با آنها یکی نیست. من همیشه یک برانداز بوده ام و روش های خودم را در مبارزه داشته ام.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه هیچگاه در طیف اصلاح طلبان نبوده است، گفت: کوچکترین امیدی به اصلاح این رژیم نیست و فقط باید نابود شود.

بهشتی با بیان اینکه مبارزه باید روشمند باشد، افزود: من همواره علت تحصن مقابل ساختمان وزارتخارجه انگلیس را امنیت بریتانیا عنوان کردم با این ادعا که چون سپاه در انگلستان است امنیت ما را به خطر انداخته است. من شهروند بریتانیایی هستم و از حقوق خودم دفاع می کنم و از دولت می خواهم سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد.

او درباره زمزمه ها و شایعات مبنی بر عضو مجاهدین بودن وی نیز گفت: امروز یک خبرنگار کانادایی خبر اعتصاب غذای من را منتشر کرده و گوشه عکس ، زردی پرچم مجاهدین است، این را ملاک قرار داده اند که وحید مجاهد است درحالیکه بارها گفته ام که به هیچ گروه و دسته ای تعلق ندارم.

بهشتی خطاب به مردم و حمایت کنندگان از حرکت خود، گفت: پاشنه آشیل جمهوری اسلامی عشق و همبستگی و اتحاد است. این سنگر عشق و همبستگی را شما بنا کرده اید. تا زمانی که من تنها وسط باشم کاری درست نمی شود. من همواره به خود یادآوری می کنم که ذره ای دچار تکبر نشوم.

بهشتی درباره شگفتی عده ای از میزان تمرکز و توانایی فیزیکی او بعد از نزدیک به دو ماه اعتصاب غذا، نیز گفت: عده ای می گویند چطور ۵۸ روز اعتصاب غذا کرده اما همچنان تمرکز دارد و مصاحبه می کند. پاسخ من این است که من ۱۷ سال روی خودم کار کرده ام. اگر این دوستان می خواهند باور کنند یا باید کنار من چادر بزنند یا مانند من روی خود کار کنند تا باورشان بشود. من روزی دو مرتبه مراقبه عمیق داشته ام، وزن کم می شود اما تمرکز از بین نمی رود.

او تاکید کرد: من برای وارد شدن به میدان مبارزه و جنگ خود را آماده کرده ام. من پیرو مکتب گاندی، مولانا و حافظ هستم. من این مسیر را طی می کنم و این راه به من می گوید در برابر ظالم نباید سکوت کنی بی ادعا باید مبارزه کنی.

بهشتی درباره شائبه ها مبنی بر احتمال سهم خواهی اش بعد از پیروزی انقلاب ایران نیز گفت: آرزو و خواست من پیروزی انقلاب است اما من را در فردای پیروزی انقلاب در سیاست نمی بینید، چراکه من آدم جامعه هستم.

بهشتی در پاسخ به این سوال که آیا در کارنامه شما عملکرد و اندیشه ای بوده که به واسطه آن ظلمی به مردم ایران روا شده باشد یا حقوق مردم قربانی آن اندیشه شده باشد، گفت: به هیچ عنوان چنین نبوده است. تمام تلاش من دفاع از حقوق بشر بوده است این بشر هرکسی که باشد با هر عقیده ای برای من فرقی ندارد. ایدئولوژی من این است که هر کدام ما وقتی به دنیا می آییم با حقوق اولیه که حقوق بشر است وارد دنیا می شویم و در برابر آن تکلیف داریم و آن حفظ این حقوق است.

او در پاسخ به این سوال که آیا در یک سال گذشته با شخصیت سیاسی، دولتی و یا مذهبی که مخالف سرنگونی جمهوری اسلامی است، ارتباط یا گفتگویی داشته است، گفت: خیر هیچ مصاحبه  ای با کسی نداشتم که کوچکترین موافقتی با رژیم داشته باشد.

بهشتی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تلاش هایی که می کنید می تواند مستقیم یا غیرمستقیم در حمایت از اندیشه و شکل خاصی از سیاست و حکومت باشد ، گفت: تنها خواست من سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی است و تا امروز بر این که چه نظامی سرکار بیاید ، تمرکزی نداشته ام. در این ۶ ماه تمرکز ما روی تروریستی شناخته شدن سپاه در انگلستان بوده است.

وی درباره تعریفش از ارتقا و بینش شعور انسانی نیز با خواندن یک بیت شعر پاسخ داد:  بیزارم از کهنه خدایی که تو داری، هر روز مرا تازه خدایی دگر است.

بهشتی ادامه داد: به انسانی که امروزش مانند دیروز است امیدی نیست. من اگر در مسئله ای مطلع تر بشوم و بدانم قبلا نظر اشتباهی داشتم، با شهامت اعلام می کنم. معتقدم انسان به این دنیا آمده که تغییر ایجاد کند.

بهشتی درباره تقاضای جمع آوری پول در راستای برگزاری تجمع در ۲۹ اپریل در لندن، گفت: شفاف سازی سلاح موثر ما در این جنگ تمام عیار ما با جمهوری اسلامی است. دیروز اعلام کردم برای تجمع در لندن پول احتیاج داریم از ۴ جا پیشنهاد شد اما قبول نکردم، زیرا پشت صحنه چیزی قبول نمی کنم. اما با افتخار دستم را جلوی مردم دراز می کنم. من می گویم برای شریک شدن در مبارزه و پیروزی پول بدهید و کمک کنید.

بهشتی در پاسخ به کاربری که سوال کرد پیش از این در ۶ما گذشته در تجمعات و راهپیمایی حضور فعال داشته ایم و به نتیجه ای نرسیده ایم ،حال چه تضمینی هست که حرکت او به نتیجه برسد، گفت اشتباه شما این است که گمان می کنید که چون ایرانی هستید دولت انگلیس باید به شما گوش کند. فرق در این است. شما باید منافع مشترک ایجاد کنید. گفتم که در طول ۶ ماه گذشته تمرکز ما روی سپاه بوده است. همسر من معاون سیاسی حزب در قدرت بریتانیا است در طول این ۶ ماه با اکثر مقامات انگلستان با تمرکز روی یک هدف خاص دیدار پشت دیدار داشتیم.

بهشتی گفت: ما قلب جهوری اسلامی که سپاه پاسداران است را هدف گرفته ایم. کار تا جای خوبی پیش رفت اما به بن بست خورد و تصمیم به تحصن و اعتصاب غذا گرفته شد. به همین دلیل گفتیم خواست ما برای امنیت انگلستان است نه صرفا برای ایران. سند و مدارک زیادی هم ارائه شده است. به ریشی سوناک گفته ایم فریاد ما برای امنیت انگلستان است و شما برای امنیت در انگلیس باید این کار را انجام بدهید.

او ادامه داد: اثر این اقدام این بود که ۱۲۵ نماینده از دو مجلس به کمپین ما پیوستند. لرد پولاک که مهمترین عضو برای لیست گذاری حزب الله  در لیست گروههای تروریستی بود الان در کمپین ما حضور دارد ما خیلی نزدیکیم و این دلیلی است که باید وارد میدان شوید.