/

بهشتی و آخوندی تاکید کردند: تلاش برای تروریستی شناختن سپاه حمله به قلب رژیم است

علیرضا آخوندی نماینده پارلمان سوئد و وحید بهشتی مدیر شبکه در تی وی و فعال حقوق بشر سه شنبه شب در لایو اینستاگرام طی سخنانی با تاکید بر اینکه در مسیرشان برای تروریستی شناختن سپاه از سوی اتحادیه اروپا و انگلیس کوتاه نخواهند آمد، به نتیجه رسیدن این اقدام را حمله به قلب رژیم عنوان کردند.

خواندن این مطلب 15 دقیقه طول میکشد.

علیرضا آخوندی نماینده پارلمان سوئد و وحید بهشتی مدیر شبکه در تی وی و فعال حقوق بشر سه شنبه شب در لایو اینستاگرام طی سخنانی با تاکید بر اینکه در مسیرشان برای تروریستی شناختن سپاه از سوی اتحادیه اروپا و انگلیس کوتاه نخواهند آمد، به نتیجه رسیدن این اقدام را حمله به قلب رژیم عنوان کردند.

به گزارش فرانیوز، علیرضا آخوندی نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد و وحید بهشتی فعال رسانه ای و سیاسی سه شنبه شب در لایو اینستاگرام در صفحه فرانیوز، درباره موضوع و خواست خود مبنی بر تروریستی شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی بریتانیا و اتحادیه اروپا گفتگو کردند.

علیرضا آخوندی در آغاز گفتگو با بیان اینکه من به وجود وحید بهشتی و تک تک مبارزان در راه انقلاب مفتخرم، تاکید کرد: مطمئنم که اگر در این مسیر ناامید نشویم به آرزویمان که آزادی ایران است، می رسیم.

او ادامه داد: مسیری که می رویم کار یک نفر نیست و به کمک و اتحاد در این مسیر نیازمندیم.

آخوندی با تاکید بر اینکه ما به خواست خود برای تروریستی شناختن سپاه می رسیم، گفت: با تمام اقدامات انجام شده، توانستیم فکر سیاستمداران را تغییر دهیم اما هنوز به مقصد نرسیده ایم و باید ادامه بدهیم. اجرایی شدن دو قطعنامه اتحادیه اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه مقصد نهایی ما نیست بلکه مسیر است و پس از آن با هدف ضعیف کردن سپاه پاسداران باید سراغ ساختارهای اقتصادی این نهاد برویم.

نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد با بیان اینکه جمهوری اسلامی در قبال اقدامات ما ساکت نمی نشیند و مهره های خود در خارج را قوی تر می کند، به تلاش مقامات جمهوری اسلامی برای خروج از انزوای بین المللی اشاره و یادآور شد: جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر وارد مذاکره می شود تا وجهه خود را کمی تمیزتر کند و بگوید در دنیا دوستانی دارد، این نباید باعث ناامیدی ما شود. ما نباخته ایم و باید مقاومت داشته باشیم زیرا تا برنده نشویم دست از سر آنها برنمی داریم. هرقدر جلوی ما سنگ اندازی شود ما جلو می رویم.

آخوندی نامه روز گذشته صدو سی نماینده کنگره امریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات به جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی این اتحادیه را حامل پیام برای همه کشورها و مقامات از جمله ، بایدن رئیس جمهوری آمریکا، مکرون رئیس جمهوری فرانسه، جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و حتی کشور اسرائیل دانست و گفت: این نامه نمایندگان کنگره، مهره های بازی را تکان خواهد داد. برخی تحرکات دیده می شود و برخی دیگر را حتی من هم نمی تونم ببینم اما اثر خود را می گذارد.

وی به ارسال نامه خود به سوناک نخست وزیر بریتانیا درباره خیزش انقلابی مردم ایران و خواست ملت برای تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران اشاره و یادآور شد: علاوه بر این نامه که امیدوارم راهگشا باشد ، کارت های دیگری روی میز داریم که در چند هفته آینده طوفان به پا خواهد کرد و مسیر انقلاب را به جلو خواهد برد.

علیرضا آخوندی که از مذاکره کنندگان با نمایندگان کشورهای اروپایی با هدف گنجاندن نام سپاه در لیست گروههای تروریستی اتحادیه اروپا است، درباره هشتگ آی آر جی سی تروریست نیز گفت: استفاده از این هشتگ و به کارگیری میلیونی آن باعث شد صدای ملت ایران به گوش سیاستمداران برسد چون این تنها یک هشتگ نیست بلکه خود پیام کامل است، از خواست وهدف ما می گوید و اینکه ما دنبال چه هستیم.

او در سخنان پایانی خود در گفتگو با وحید بهشتی بر اهمیت سلامت جسمی او تاکید کرد و گفت: ما به وجود همه مبارزان این مسیر تا رسیدن به هدف نهایی نیازمندیم.

وحید بهشتی فعال سیاسی که امروز بیست و دوم فروردین ماه در چهل و هشتمین روز اعتصاب غذا و تحصن خود مقابل ساختمان وزارتخارجه بریتانیا است، در سخنانی به نادیده گرفته شدنش توسط مقامات سیاسی انگلیس در روزهای آغازین این حرکت اشاره و یادآور شد: پس از گذشت بیست روز حضور و خواست من برای تروریستی خواندن سپاه از سوی چهره ها و مقامات سیاسی جدی گرفته شد و دیدارها و گفتگوهای آنها با من آغاز شد.

وی به اظهارات جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران که گفته بود از انجام اصلاحات در جمهوری اسلامی ناامید شده است، اشاره کرد و گفت: برای شنوندگان این اظهارات تعجب آور بود که شخصیتی مثل او که در جایگاه بی طرفی باید باشد به این نتیجه رسیده و چنین اظهار نظری درباره جمهوری اسلامی دارد.

بهشتی به اهمیت تروریستی شناختن سپاه از سوی بریتانیا اشاره کرد و گفت: من تمام زندگی ام را روی این موضوع گذاشته ام و می دانم که اگر در انگلستان این قفل را باز کنیم ، در اتحادیه اروپا، استرالیا، نیوزلند و کانادا هم قفل باز می شود و سپاه در لیست گروههای تروریستی قرار می گیرد.

این فعال حقوق بشر از تلاش برای برگزاری تجمع بزرگ ایرانیان در لندن سخن گفت و ادامه داد: رهبران اپوزیسیون باید کنار هم حضور پیدا کنند تا این تجمع بزرگ در لندن برگزار شود و درنتیجه آن رهبران سیاسی اینجا درک کنند که این تنها خواست و صدای من نیست بلکه نیروی بزرگی پشت آن وجود دارد.

بهشتی با بیان اینکه تلاش برای تروریستی شناختن سپاه یک کار مشترک گروهی است، گفت: سپاه قلب رژیم است و ما چشم اسفندیار را نشانه گرفته ایم. از نظر من تلاش جمهوری اسلامی برای رابطه با عربستان نشانه عجر و ضعف آن است و مشخص نیست برای از سرگیری رابطه با عربستان چه چیزی به این کشور داده اند.

بهشتی تاکید کرد: در زمان کنونی به عشق و محبت نیازمندیم تا خانه را پس بگیریم و بعد از آن درباره اینکه چگونه آن را بسازیم می توانیم بحث و گفتگو کنیم. دشمن ما بیکار نمی نشیند، این جنگ، بیشتر جنگ نرم و روانی است باید مراقب باشیم که خودمان سرباز جمهوری اسلامی نشویم و حرفهای اشتباه را تکرار نکنیم.