ابلاغیه جدید دانشگاه آزاد: استادانی که با بدحجابی دانشجو برخورد نکنند بازخواست می‌شوند

دانشگاه آزاد اسلامی باهدف اجرای سیاست‌های حاکمیت در خصوص اعمال حجاب اجباری، با صدور ابلاغیه‌ای از استادان خود خواسته است که پدیده «کشف حجاب» در کلاس‌های درس را به‌صورت جدی مدیریت کنند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

دانشگاه آزاد اسلامی باهدف اجرای سیاست‌های حاکمیت در خصوص اعمال حجاب اجباری، با صدور ابلاغیه‌ای از استادان خود خواسته است که پدیده «کشف حجاب» در کلاس‌های درس را به‌صورت جدی مدیریت کنند.

به گزارش فرانیوز، براساس این ابلاغیه، ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان دختری که «کشف حجاب» می‌کنند، در دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است.

به همین منظور، اداره کل حراست دانشگاه آزاد به همه استادان، هشدار داده که در کلاس‌های درس خود، به دانشجویان «بی‌حجاب» تذکر دهند و با آنها برخورد کنند.

در صورت عدم رعایت این موضوع توسط استادان، خود آنها ممکن است مورد بازخواست دانشگاه و حراست قرار گیرند.

از سوی دیگر، محسن برهانی، استاد حقوق دانشگاه‌های ایران دستور ریاست دانشگاه آزاد به استادان در خصوص تذکر حجاب به دانشجویان دختر، این اقدام را غیرقانونی، غیرشرعی و غیر‌عقلانی دانست.

وی با انتشار تصویر این دستور‌العمل دانشگاه آزاد در توییتر خودنوشت: این دانشگاه با زبان تهدید، اساتید را ملزم به تذکردادن در خصوص حجاب دانشجویان کرده است، این تکلیف‌سازی نه قانونی است، نه شرعی و نه عاقلانه.

او در ادامه این دستور را به «جنگ استاد و دانشجو» تعبیر کرد و افزود: ما معلمیم نه آجان و گزمه و داروغه، با تخریب رابطه معلّمی، در نهایت علم است که به فنا می‌رود.

این در حالی است که روز دوشنبه و در اولین روز آغاز به کار مراکز آموزشی در سال جدید، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت با انتشار اطلاعیه‌هایی اعلام کردند که دانشگاه‌ها از این پس به «دانشجویان بی‌حجاب» هیچ‌گونه خدمات آموزشی، رفاهی، خوابگاهی ارائه نخواهند کرد.

در بخشی از اطلاعیه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت‌نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه خدمات آموزشی، رفاهی و غیره به معدود دانشجویانی که قوانین و مقررات دانشگاه‌ها دراین‌خصوص را رعایت نکنند، معذور خواهند بود.

همزمان عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، نیز در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها در سال جدید گفت که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از ارائه هرگونه خدمات به «دانشجویان فاقد حجاب اسلامی» منع شده‌اند.

 همچنین علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته در یک سخنرانی به موضوع حجاب پرداخت و حجاب اجباری را به‌عنوان «محدودیت شرعی و قانونی» و کشف حجاب را «حرام شرعی و سیاسی» دانست. او در این سخنرانی بر لزوم مبارزه با بی‌حجابی تأکید کرد و افزود: “دشمن با برنامه وارد شده، ما هم باید با برنامه وارد شویم؛ کارهای بی‌قاعده نباید انجام بگیرد.