وزیر آموزش و پرورش پیش از برکناری استعفا داد

به دنبال استعفای یوسف نوری از وزارت آموزش و پرورش، رئیسی با پذیرش این استعفا، رضا مراد صحرایی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به دنبال استعفای یوسف نوری از وزارت آموزش و پرورش، رئیسی با پذیرش این استعفا، رضا مراد صحرایی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب کرد.

به گزارش فرانیوز، رئیس دولت جمهوری اسلامی ، رضا مراد صحرایی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس دانشگاه فرهنیگان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

رضا مراد صحرایی متولد ۱۳۵۵ و دکتری زبانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام این دانشگاه است که از اردیبهشت سال گذشته بعنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

پس از تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان، ابراهیم رئیسی از معاون اولش خواسته بود موضوع را بررسی کند.

محمد مخبر پس از بررسی، وزارت آموزش و پرورش را مقصر دانست.

سازمان برنامه و بودجه دولت در خصوص «علت تأخیر پرداخت حقوق شب عید معلمان» مدعی شد که «رعایت‌نشدن آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی» و «عبور هزینه‌ها از سقف قانونی» علت آن بوده است. این سازمان حل مشکل را منوط به «اصلاح قانون» دانست.

بجز حقوق و مزایای معوقه، معلمان در ایران به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان هم اعتراض دارند.

پرداخت نشدن حقوق و دستمزد اسفند ماه معلمان تا آخرین ساعات سال ۱۴۰۱ با واکنش‌ها و اعتراضات فراوانی در ایران روبرو شد و در نهایت مقامات دولتی اعلام کردند که در آخرین لحظات نسبت انجام آن، اقدام شده است.

با این وجود، دوم فروردین‌ماه برخی از رسانه‌های ایران خبر دادند که همچنان حقوق و مطالبات اسفند ماه سال گذشته برخی از معلمان پرداخت نشده است.

«مشکلات معیشتی» در هشتمین روز از تعطیلات نوروزی، معلمان را در برخی استان‌ها به خیابان کشاند و همزمان «تجمع‌های اعتراضی» در ۸ شهر ایران برگزار شد.

روز گذشته نیز خبرگزاری های حکومتی ایران از قوت گرفتن برکناری وزیر آموزش و پرورش خبر داده بودند.