/

نام ۸ فرد و دو نهاد جمهوری اسلامی در لیست تحریم های جدید کانادا/ رئیس پلیس و فرمانده سپاه تهران تحریم شدند

دولت کانادا هشت شخص و دو نهاد مرتبط با جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق بشر و تولید پهپادها و موشک‌های بالستیک تحریم کرد.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

دولت کانادا هشت شخص و دو نهاد مرتبط با جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق بشر و تولید پهپادها و موشک‌های بالستیک تحریم کرد.

به گزارش فرانیوز، دولت کانادا روز دوشنبه هفتم فروردین در بیانیه ای اعلام کرد که دو نهاد و هشت مقام نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به‌دلیل نقض حقوق بشر و تولید پهپادهای نظامی و موشک‌های بالستیک تحریم کرده است.

نام افرادی از جمله حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران، غلامحسین محمدی اصل، فرمانده سپاه اردبیل و عباسعلی محمدیان، رییس پلیس تهران در این فهرست قرار دارد.

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای گفت در تحریم‌های جدید این کشور که دهمین بسته تحریم علیه جمهوری اسلامی از ماه اکتبر گذشته تاکنون است، چند فرمانده ارشد سپاه پاسداران و نیروی انتظامی به‌دلیل نقض شدید و سیستماتیک حقوق بشر تحریم شده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه گفته می‌شود که چند مقام ارشد دیگر به‌دلیل مشارکت در تولید پهپادهای نظامی و موشک‌های بالستیک مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

وزارت خارجه کانادا در بخش دیگری از بیانیه خود افزود که نهادهای تحریم شده با مختل کردن و یا دستکاری در ارتباطات آنلاین مخالفان رژیم و یا تامین ابزارهایی که نیروی انتظامی در سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات مخالفان از آن‌ها استفاده می‌کند، از جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند.

به گزارش فرانیوز، از آغاز اعتراضات مردمی در ایران، تجمعات اعتراضی از سوی ایرانیان در شهرهای مختلف کانادا برگزار شد. دو روز قبل در بیست و پنجم مارچ نیز نشست «همبستگی پلی به سوی آزادی» با حضور چهره های شاخص مخالف جمهوری اسلامی به ابتکار سازمان فرهنگی «تیرگان» درکانادا برگزار شد. حاضران در مراسم خواستار توجه کشورهای غربی به خواسته ایرانیان مبنی بر اعمال فشار بر جمهوری اسلامی شدند.

 علاوه بر شاهزاده رضا پهلوی برخی چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی از جمله حامد اسماعیلیون، مسیح علینژاد، عبدالله مهتدی، نازنین بنیادی و همچنین آزاده رجحان نماینده پارلمان سوئد، دانیال ایلخانی پور نماینده پارلمان ایالتی در آلمان، رضا مریدی سیاستمدار ایرانی- کانادایی، مایکل پارسا سیاستمدار ایرانی- کانادایی، نرگس اسکندری شهردار فرانکفورت آلمان و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی جامعه ایرانیان خارج کشور سخنرانی کردند.