/

بیانیه گروه اتحاد مبارزین استان های ایران

‏در بیانیه ای که گروه اتحاد مبارزین استان های ایران در همایش بروکسل قرائت کرد، تاکید شده است: ما مردم ایران در این روزهای سخت نظاره گر این هستیم که چه کسانی پشتیبان مبارزه‌ ما بودند و چه کسانی دستان خون آلود دیکتاتور را برای منافع ناپایدار و زودگذر به گرمی‌ فشردند، قطعا پیروزیم و هیچ چیز را فراموش نخواهیم کرد. به گزارش فرانیوز، جمعی از ایرانیان امروز پنج شنبه ۲۳ مارچ همزمان با برگزاری نشست سران اروپا در بروکسل، با حضور در مقابل مقر کمیسیون اروپا تجمع کرده و بر لزوم اعمال فشار بر تهران و قرار دادن نام

خواندن این مطلب 15 دقیقه طول میکشد.

‏در بیانیه ای که گروه اتحاد مبارزین استان های ایران در همایش بروکسل قرائت کرد، تاکید شده است: ما مردم ایران در این روزهای سخت نظاره گر این هستیم که چه کسانی پشتیبان مبارزه‌ ما بودند و چه کسانی دستان خون آلود دیکتاتور را برای منافع ناپایدار و زودگذر به گرمی‌ فشردند، قطعا پیروزیم و هیچ چیز را فراموش نخواهیم کرد.

به گزارش فرانیوز، جمعی از ایرانیان امروز پنج شنبه ۲۳ مارچ همزمان با برگزاری نشست سران اروپا در بروکسل، با حضور در مقابل مقر کمیسیون اروپا تجمع کرده و بر لزوم اعمال فشار بر تهران و قرار دادن نام سپاه در لیست گروههای تروریستی سپاه تاکید کردند.

در این تجمع علاوه بر سخنرانی نمایندگانی از پارلمان اروپا و سخنرانی دو نماینده ایرانی تبار از پارلمان های اروپا ، ‏گروه اتحاد مبارزین استان های ایران نیز با قرائت بیانیه ای خواهان بررسی دقیق و عادلانه ابعاد جنایات جمهوری اسلامی در مراجع ذیصلاح بین المللی شد.

براساس این گزارش متن بیانیه گروه اتحاد مبارزین استان های ایران به این شرح است:

در طی شش ماه مبارزه‌ی شبانه روزیِ ما برای آزادی، بسیاری را در خیابان‌ها با گلوله، ضربه‌های باتوم و همچنین در زندان‌ها با وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها کشته یا زخمی نموده‌اند و بسیاری دیگر تنها به جرم آزادی خواهی دربند هستند.
‏ما با فریاد خود در خیابان‌های ایران برای آزادی مبارزه می‌کنیم و تنها انتظار ما از یکایک ایرانیان در سراسر گیتی این است که صدای ما را به گوش جهانیان رسانیده و پژواک خواسته‌های ما باشید.
‏ما امضا کنندگان این بیانیه خواستار موارد زیر میباشیم:

‏۱ . جلب حمایت بین‌المللی در به رسمیت شناختن انقلاب «زن، زندگی، آزادی»، از طریق گفتگو و روشنگری با دولت‌های کشورهای دموکراتیک و نهادهای بین‌المللی و یادآوری نقش مخرب جمهوری اسلامی در منطقه و عرصه بین‌الملل و تبیین نقش سازنده ایران آزاد بدون جمهوری اسلامی در صلح بین المللی و شکوفایی منطقه.

‏۲ . تامین دسترسی آزاد ایرانیان داخل کشور به اینترنت و گردش آزاد اطلاعات، از طریق کوشش عملی برای دستیابی گروه‌های مبارز به ترمینال‌‌های استارلینک جهت استفاده برای اطلاع رسانی و پشتیبانی از اعتراضات و اعتصابات.

‏۳ . منسجم کردن اعتراضات خیابانی در سراسر کشور، توسط مجموعه «همبستگی برای دموکراسی و آزادی در ایران»، از طریق سازماندهی و راهبری فراخوان‌ها. ما در درون ایران خود را متعهد به ساماندهی هدفمند اعتراضات مردمی می‌دانیم.

‏۴.حفظ دارایی‌های متعلق به کشور ایران (منقول و غیر منقول) در داخل و خارج از ایران و جلوگیری از سو استفاده و مصادره آن توسط افراد و گروههای مختلف.

‏۵ . حمایت از اعتصابات سراسری. این مهم با پشتیبانی مالی از کارگران، آموزگاران، کارمندان، رانندگان کامیون و کسبه‌ای که در اعتصابات سراسری مشارکت می‌کنند از طریق دسترسی به اموال مسدود شده مردم ایران در بانک های سراسر دنیا و با تشکیل صندوق حمایتی در خارج کشور و مشارکت ایرانیان دور از میهن و همچنین محیا ساختن تمهیدات لازم میسر می‌باشد. (هر ایرانی روزی یک دلار).

‏۶. روشنگری درباره حق دفاع مشروع. این مهم به طور حتم در برگیرنده بندهای سه و چهار نیز می‌باشد. بدیهی است که سرسپردگان خامنه‌ای خائن جز به قتل ما راضی نیستند و در درازای بیش از شش ماه گذشته همگان شاهد جنایات آنان بوده و هستند. ما هر شکل از خشونت را نفی می‌کنیم و به اصول مبارزه خشونت پرهیز پایبند و آگاه هستیم، اما دفاع از جان خود و سایر معترضان خیابانی و اعتصابیون را مهم و وظیفه می‌دانیم.

‏۷ . افزایش فشار موثر و نه تبلیغاتی بر رژیم جمهوری اسلامی از طریق اخراج سفرای جمهوری اسلامی و کاهش سطح روابط دیپلماتیک با این حکومت آپارتاید جنسی، مذهبی.

‏۸ . ناکارآمد کردن قلب دستگاه هراس افکنی و سرکوب حکومت از طریق قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا و کشورهای غربی. باشد تا عدالت برای قربانیان اجرا شود.

‏۹. ما به هیچ شکل سازمان مجاهدین خلق را سازمانی دمکراتیک و سکولار و نماینده مردم ایران نمی‌شناسیم و خواهان برسمیت نشناخته شدن این سازمان از سوی کشورهای دمکراتیک غرب هستیم.

‏۱۰ . بررسی دقیق و عادلانه ابعاد جنایات جمهوری اسلامی در مراجع ذیصلاح بین المللی.

‏۱۱ . حمایت و پشتیبانی از زندانیان سیاسی، عقیدتی و دگراندیشان. صدای زندانیان سیاسی باشید چراکه بسیاری از آنان حتی نامشان در هیچ کجا ذکر نشده و در هیچ سیاهه‌ای ثبت نشده‌اند.

‏ما همچنین از شما ایرانیان آزادی‌خواه که در درازای شش ماه گذشته بدور از هیچ باج خواهی سیاسی، همراه ملت ایران بوده‌اید قدردانی می‌کنیم و از همه آزادی‌خواهان ایرانی می‌خواهیم برای احترام به خون‌های بیگناه ریخته شده در این ۴۴ سال، بویژه در انقلاب جاری، بدور از اختلافات عقیده‌ و سیاسی، بر روی نقاط اشتراک متمرکز شده و با همبستگی و یکپارچگی خود ما را بیش از پیش دلگرم کرده و پشتیبانمان باشید.

‏در انتها روی صحبت ما ملت ایران با سیاستمداران کشورهای جهان بویژه اروپا و آمریکا است.
‏اینک نوبت شما است که انتخاب کنید که در کدام سمت تاریخ قرار گیرید. سمت مردم ستم دیده و آزادیخواه ایران یا سمت نظام مستبد و تروریست پرور جمهوری اسلامی!

‏ما مردم ایران در این روزهای سخت نظاره گر این هستیم که چه کسانی پشتیبان مبارزه‌ی ما بودند و چه کسانی دستان خون آلود دیکتاتور را برای منافع ناپایدار و زودگذر به گرمی‌ فشردند،قطعا پیروزیم و هیچ چیز را فراموش نخواهیم کرد.

‏پاینده ایران
‏گروه اتحاد مبارزین استان های ایران
‏پنجشنبه سوم فروردین ۱۴۰۲ برابر با ۲۳ مارس