سپاه پاسداران

در مذاکره مقام های ارشد نظام با خامنه ای مطرح شد؛ ریزش در بدنه سپاه و فروش اطلاعات به اسرائیل

بر اساس سند منتشر شده از نشست مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی با حضور علی خامنه‌ای، رحیم نوعی اقدم، از فرماندهان سپاه قدس، درباره «خسته» و «فرسوده شدن» نیروهای این نهاد و «فروش اطلاعات» توسط آنان به اسرائیل هشدار داده است. به گزارش فرانیوز، طبق این سند که نخستین بار در کانال تلگرام «وقت آزادی» منتشر شده، نوعی اقدم، عضو ارشد سپاه قدس که مدتی فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه بوده، گفته است نیروهای سپاه قدس در مناطق مرزی اسرائیل و بلندی‌های جولان «با مشکلات زیادی مواجه» هستند. او بمباران‌های «بی‌وقفه» اسرائیل، «عدم دسترسی سریع به تامین نیروهای هم‌پیمان ایران در

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

بر اساس سند منتشر شده از نشست مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی با حضور علی خامنه‌ای، رحیم نوعی اقدم، از فرماندهان سپاه قدس، درباره «خسته» و «فرسوده شدن» نیروهای این نهاد و «فروش اطلاعات» توسط آنان به اسرائیل هشدار داده است.

به گزارش فرانیوز، طبق این سند که نخستین بار در کانال تلگرام «وقت آزادی» منتشر شده، نوعی اقدم، عضو ارشد سپاه قدس که مدتی فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه بوده، گفته است نیروهای سپاه قدس در مناطق مرزی اسرائیل و بلندی‌های جولان «با مشکلات زیادی مواجه» هستند.

او بمباران‌های «بی‌وقفه» اسرائیل، «عدم دسترسی سریع به تامین نیروهای هم‌پیمان ایران در این منطقه» و «مساله‌های عقیدتی و مشکلات خانوادگی نیروهای ایرانی» را از جمله این مشکلات نام می‌برد.

نوعی اقدام افزوده «لو رفتن طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستی‌های نیروهای اسرائیل در تله‌گذاری عملیاتی و داشتن اطلاعات و کد رمزهای تعیین‌شده برای عملیات» قدرت نیروهای ایران را کاهش داده است.

این فرمانده سپاه قدس از فروش اطلاعات توسط نیروهای این نهاد به اسرائیل به دلیل اعتراضات مردمی در ایران و «کاستن از فشار زندگی» و «خسته شدن» خبر داده است.

بر اساس این سند، او گفته است: «پیش‌دستی نیروهای اسرائیلی در پنج عملیات به ما نشان داده است که مساله نفوذ یا عدم همدلی و عدم تمایل نیروها به باقی ماندن در مرزهای اسرائیل، آنها را به راه‌های غیر قابل تصوری وارد کرده است.»

نوعی اقدام در سخنان خود تاکید کرده که «فروش اطلاعات برای کاستن فشار زندگی»، «عدم تمایل به جنگ‌های روزانه و هفتگی و خستگی نیروها» و همچنین «عدم درک صحیح از موقعیت کنونی کشور» و مساله اعتراضات در کشور «نیروها را با تضاد مواجه کرده است».

این فرمانده سپاه قدس در این جلسه گفته نیروهای تحت امر او و همچنین دیگر بخش‌ها «احساس خطر کرده و بعضی از نیروها به مشاغل درون کشور تمایل نشان می‌دهند».

او همچنین اذعان کرده اگر جمهوری اسلامی مناطقی را که «سال‌ها با تلاش» در برون مرز به دست آمده را از دست بدهد، «تهدید عملی برای نظام جمهوری اسلامی خارج از تصور نخواهد بود».

بر اساس این سند سری، فرماندهان سپاه پاسداران و مقامات ارشد نظام در این جلسه همچنین از ریزش در نیروهای درون حکومت سخن گفته و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از خنثی شدن طرح یک حمله توپخانه‌ای به دفتر خامنه‌ای خبر داده است.

نوعی اقدام تاکید کرده است: «مساله فرسایش در نیروهای نظامی جدی و خطر آفرین است.»