/

درخواست شمخانی ازعراق برای پایان دادن به فعالیت گروههای کرد مخالف جمهوری اسلامی

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در سفر به عراق خواستار اجرای یک توافق امنیتی میان دو کشور برای پایان‌دادن به فعالیت مخالفان جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق شد. به گزارش فرانیوز، علی شمخانی روز یکشنبه ۲۸ اسفند وارد بغداد شد و با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، دیدار کرد. بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، شمخانی در این دیدار به «تلاش‌های مشترک دو کشور طی ماه‌های گذشته برای تنظیم و نهایی‌سازی توافقنامه امنیتی جامع» میان دو کشور اشاره کرد. به ‌ادعای شمخانی که نمایندۀ علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی نیز هست، این

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در سفر به عراق خواستار اجرای یک توافق امنیتی میان دو کشور برای پایان‌دادن به فعالیت مخالفان جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق شد.

به گزارش فرانیوز، علی شمخانی روز یکشنبه ۲۸ اسفند وارد بغداد شد و با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، دیدار کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، شمخانی در این دیدار به «تلاش‌های مشترک دو کشور طی ماه‌های گذشته برای تنظیم و نهایی‌سازی توافقنامه امنیتی جامع» میان دو کشور اشاره کرد.

به ‌ادعای شمخانی که نمایندۀ علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی نیز هست، این توافق در صورت اجرا تضمین‌کنندۀ ثبات و بهبود شرایط امنیتی در مرزهای دو کشور خواهد بود.

او مدعی شد با این توافق، «تهدیدات تروریستی و ایجاد ناامنی‌های مرزی» کاهش و «تحرکات ضد امنیتی و شرارت‌بار عوامل ضدانقلاب و تروریست در منطقه اقلیم و شمال عراق» پایان می‌یابد.

این اظهارات شمخانی در حالی است که هنوز از محتوای توافق‌ امنیتی میان جمهوری اسلامی و عراق جزئیات زیادی در دسترس نیست. اما نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی، روز یکشنبه در توئیتی مدعی شد که این توافق در سفر شمخانی به عراق امضا خواهد شد.

بر اساس آنچه نورنیوز نوشته، به نظر می‌رسد که فعالیت گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق، موضوع اصلی این توافق امنیتی است.