لیندزی گراهام
/

یک سناتور جمهوری‌خواه خواستار حمله مستقیم آمریکا به مواضع سپاه به جای حمله به گروههای نیابتی آن شد

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه ضمن استقبال از کشتن یکی از فرماندهان کتائب حزب‌الله در بغداد خواستار حمله مستقیم به منافع جمهوری اسلامی شد.

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سناتور گراهام در «ایکس» نوشت: «حمله به گروههای نیابتی جمهوری اسلامی بازی را به نفع آمریکا تغییر نمی‌دهد بلکه تنها چیزی که بازی را عوض می‌کند این است که حکومت ایران مستقیما قدرت ما را درک کند و زیرساختهای نفتی، کشتی‌های جاسوسی و دارایی‌های سپاه را در خطر ببیند.»

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه اعلام کرد در واکنش به حمله‌ها به نیروهای آمریکا در عراق، یک حمله را در این کشور انجام داده است. این حمله به کشته شدن یکی از فرماندهان کتائب حزب‌الله منجر شد. فرد کشته شده به صورت مستقیم حمله‌ها به نیروهای آمریکا در منطقه را طراحی می‌کرد و در آنها شرکت داشت.

ارتش آمریکا تاکید کرد این کشور برای حفاظت از شهروندان خود، به انجام اقدام‌های لازم ادامه خواهد داد و در پاسخگو کردن کسانی که نیروهایش را تهدید می‌کنند، تردید نخواهد کرد.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، یک پهپاد خودرو حامل ابو باقر الساعدی، از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق را در بغداد هدف قرار داد.