کامیوان داران ایرانی
/

توقف صدور ویزای اروپا برای رانندگان ایرانی

رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران از توقف صدور ویزا رانندگان ایرانی توسط کشورهای اروپایی خبر داده و گفته این وضعیت کامیون‌های ترانزیتی ایران را زمین گیر کرده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، علی محمودی سرای، روز شنبه ۱۴ بهمن در مصاحبه با رسانه‌های ایران گفت به دلیل طولانی شدن صف انتظار و عدم صدور ویزا برای کشورهای اروپایی، کامیو‌ن‌های ترانزیتی زمین‌گیر شده‌اند و کامیون‌های ترک جای کامیون‌های ایرانی در مسیرهای اروپایی را گرفته‌اند و بار ترانزیتی در مسیر اروپا با کامیون‌های ترکیه جابه‌جا می‌شوند.

محمودی سرای همچنین افزود آلمان و ایتالیا پیشگام توقف صدور ویزا برای رانندگان ایرانی بودند و در حال حاضر تنها رانندگانی که از قبل ویزا داشتند می‌توانند فعالیت کنند که با اتمام تاریخ ویزا، دیگر امکان تردد نخواهند داشت.

رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران با بیان اینکه مدت زمان بررسی‌ها برای صدور ویزا به رانندگان ایرانی در سفارت ایتالیا هم طولانی شده‌ و مکانیزم بررسی تقاضاها تغییر کرده‌ است، گفت: این سخت‌گیری‌ها اخیرا اعمال شده و احتمالا مقررات سفارت ایتالیا برای ویزا به رانندگان ایرانی شبیه مقررات سفارت آلمان شود.

این مقام صنفی همچنین از عدم صدور بیمه سبز برای کامیون‌های ایرانی به‌واسطه تحریم‌ها خبر داد و گفت که از حدود ٣ ماه گذشته این تحریم‌ها به اجرا رسیده است.

محمودی سرای در این باره گفت  در حال حاضر کامیون‌های ایرانی از طریق واسطه‌گران و دلالان در مرز بلغارستان با سه برابر قیمت بیمه می‌شوند. برای مثال در شرایطی که قیمت بیمه هزار دلار است این دلالان با ٣ هزار دلار بیمه می‌کنند و مجبوریم برای بیمه ٣ هزار دلار بپردازیم.