حمله امریکا به یمن
/

نیروهای آمریکایی به مواضع گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در عراق حمله کردند

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) بامداد چهارشنبه چهارم بهمن، اعلام کرد نیروهای این کشور در پاسخ به حملات گروه‌های شبه‌نظامی عراقی تحت حمایت جمهوری اسلامی به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق، مواضع این گروه‌ها را مورد حمله قرار دادند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، براساس اعلام «سنتکام»، نیروهای آمریکایی در ساعت ۱۲:۱۵ بامداد چهارشنبه به وقت عراق، طی حملات هوایی، سه بخش از تاسیسات مورد استفاده گروه شبه‌نظامی «کتائب‌ حزب‌الله» و سایر گروه‌های وابسته به تهران در عراق را مورد هدف قرار دادند.

سنتکام همچنین اعلام کرد که در این حملات انبارها و مکان‌های مرتبط با قابلیت‌های موشکی و پهپادی متعلق به کتائب حزب‌الله منهدم شده است.

ایالات متحده در هفته های اخیر در واکنش به حملات گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در عراق و سوریه، به مواضع آنها حمله کرده است.

این حملات چهار روز پس از آن صورت می‌گیرد که پایگاه نظامی عین‌الاسد عراق که نیروهای آمریکایی هم در آنجا مستقرند هدف ۱۷ راکت و موشک قرار گرفت و موجب انتقال ۴ نفر از نظامیان آمریکایی به بیمارستان شد.

عصر سه‌شنبه -۲۳ ژانویه – وزارت دفاع آمریکا گزارش کرد نیروهای این کشور علیه سه پایگاه یا تاسیسات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران حملاتی انجام داده‌اند.

پنتاگون می‌گوید از زمان آغاز جنگ اسرائیل-غزه (اواسط اکتبر گذشته) شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران ۱۵۰ حمله علیه مواضع نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام داده‌اند.

در آخرین این حملات که طی تعطیلات آخر هفته گذشته روی داد چندین موشک و راکت به پایگاه اسد در خاک عراق شلیک شد که موجب مجروح شدن چند نیروی آمریکایی مستقر در آنجا شد.