بازداشت شماری از شهروندان در قم به بهانه ترویج بی‌حجابی

یک خبرگزاری حکومتی با انتشار ویدئویی از اعترافات اجباری چندین جوان ادعا کرد: افرادی که اقدام به «حرمت‌شکنی» در سطح شهر قم کرده و فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بودند طی عملیات های مختلفی از سوی نهادهای امنیتی شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری حکومتی تسنیم مدعی شد: افرادی که بعد از ایام اغتشاشات سال گذشته اقدام به حرمت‌شکنی، بی‌عفتی و ولنگاری در سطح شهر قم کرده و فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بودند طی عملیات های مختلفی از سوی نهادهای امنیتی در این مدت شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

در این گزارش ادعا شده که برخی از این افراد اقدام به کشف حجاب عامدانه در سطح شهر و تهیه فیلم از این اقدام و ارسال به شبکه های معاند کرده بودند.

تسنیم همچنین مدعی شد: برخی دیگر نیز با انجام چالش‌های اینستاگرامی که مروج فساد و بی‌اخلاقی و بی‌بندوباری بوده و همچنین در ایام اغتشاشات سال گذاشته همسو با جریانات ضد مردم ایران بودند، اقدام به تهیه فیلم از این حرکات و منتشر کردن آن در فضای مجازی کرده بودند.

این خبرگزاری حکومتی همچنین ادعا کرد: برخی از این افراد نیز در قالب فعالیت در زمینه مدلینگ و بلاگراستایل با نادیده گرفتن قانون، اقدام به ترویج بی‌حجابی و ولنگاری و سبک زندگی‌های مخرب در فضای کرده بودند.

تسنیم در پایان گزارش نوشته که مطابق قانون، انتشار محتوای خلاف اخلاق که منجر به جریحه دار شدن عفت عمومی جامعه شود، جرم تلقی شده و متهم مطابق با قانون ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی به ۳ ماه الی یک‌سال حبس محکوم می‌شود.