حمله موشکی سپاه
/

حمله تلافی جویانه پاکستان به سراوان در ایران

ارتش پاکستان با انتشار بیانیه ای تائید کرد در عوض حمله اخیر ایران به خاک خود به مواضع گروه های استقلال طلب بلوچ به خاک ایران حمله کرده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از حال وش، پاکستان توضیح داده است که در این حمله مواضع گروه های استقلال طلب بلوچ را با استفاده از موشک و پهپاد در داخل خاک ایران مورد حمله قرار داده است.

گزارش های دریافتی حال وش از شهرستان سراوان حاکی از آن است که بامداد شب گذشته، موشک ها و پهپادهایی در شهرستان سراوان فرود آمده است که بسیاری از آنها به برخی از منازل مسکونی اصابت کرده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز بامداد پنجشنبه از شنیدن شدن صدای چند انفجار در اطراف سراوان خبر داد.

به گزارش ایرنا، این مقام استانداری سیستان و بلوچستان گفته است: «صدای چند انفجار در چند محدوده اطراف سراوان به گوش رسیده است.»

او اضافه کرده است :«مسئولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند.»

ساعات پیشتر گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر این که ارتش پاکستان حملات هوایی به مواضع «تروریست‌ها» در خاک ایران انجام داده است.

طبق این گزارش‌ها، «تلفات وخسارات سنگینی» به «جدایی خواهان بلوچ» وارد شده است.

کانال خبری«حال وش» نیز می‌گوید، بخش‌هایی از شهر سراوان هدف حمله موشکی قرار گرفته است و گفته می‌شود ساکنین این خانه‌ها زیر آوار مانده‌اند.

سپاه پاسداران روز چهارشنبه اعلام کرد که با استفاده از موشک و پهپاد، «دو مقر گروه جیش‌العدل» را در خاک پاکستان هدف حمله قرار داده و آن‌ها را «منهدم» کرده است.

در واکنش به این حمله، وزیر خارجه دولت موقت پاکستان روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، تاکید کرد اسلام‌آباد «حق پاسخ‌گویی» به اقدام تهران در «نقض بی‌دلیل حریم هوایی» این کشور را برای خود محفوظ می‌داند.