در پی کشته‌شدن عضو بلندپایه سپاه در سوریه؛ اسرائیل آماده حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی است

به دنبال کشته‌شدن یک عضو بلندپایه سپاه پاسداران در دمشق، روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که کابینه امنیتی اسرائیل به منظور بررسی آخرین تحولات در مرز شمالی این کشور با لبنان تشکیل جلسه می‌دهد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، دیوید باراک، خبرنگار وبسایت «آکسیوس» با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرد که اسرائیل مسئولیت کشتن سید رضی موسوی را نمی‌پذیرد.

این خبرنگار به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت، این عضو سپاه پاسداران مسئول ارسال سلاح از ایران به شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی در سوریه و همچنین به حزب‌الله لبنان بوده است.

این مقام اسرائیلی گفته است که ارتش کشورش برای رویارویی با حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی از سوریه و لبنان، آماده می‌شود.

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید کشته‌شدن این عضو بلندپایه خود تهدید کرده که اسرائیل تاوان آن را خواهد پرداخت.

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جمهوری اسلامی در واکنش به کشته‌شدن سید رضی موسوی، ضمن اشاره به ارتباط نزدیک او و قاسم سلیمانی هشدار داد که اسرائیل «قطعا» تاوان آن را خواهد پرداخت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که «تل‌آویو منتظر شمارش معکوس سخت باشد.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه نیز پیشتر گفته است جمهوری اسلامی حقوق خود را برای اتخاذ تدابیر لازم و پاسخ به این اقدام در زمان و مکان مناسب محفوظ می‌داند.