دختران تکواندوکار

برکناری رئیس ورزش و جوانان کهگیلویه به دلیل روسری نداشتن ورزشکاران نونهال

رسانه‌ها در ایران از عزل رئیس ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه به دلیل اینکه «تعدادی از ورزشکاران نونهال روسری نپوشیده‌اند» خبر داده‌اند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ایلنا با رئیس معزول ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه درباره دلیل این «عزل ناگهانی» گفتگو کرده است. به نوشته این خبرگزاری، ناصر رمضانی توضیح داده که «نپوشیدن روسری از سوی تعدادی از نونهالان دختر زیر ۹ سال که همراه با خانواده‌های خود در مسابقات تکواندو دختران نونهال در دهدشت حضور داشتند» مسبب عزل شده است.

او گفت: «مراسم به خوبی توسط دست اندرکاران هیئت تکواندو در حال انجام بود و در زمانی که جوایز قرار بود اهداء شود یکی دو نفر از دختران نونهال حدود ۱۲ سال و یا زیر ۱۲ سال بدون روسری خواستند جوایز خود را دریافت کنند که از آنان خواستم روسری شان را اول بپوشند و بعد لوح و جوایز خود را بگیرند».

آقای رمضانی افزود: «من در سخنرانی خود از ضرورت حجاب حرف زده و از خانواده‌ها خواستم نونهالان بالای ۹ سال حتما روسری بپوشند و خانواده‌ها نیز با ما همکاری کردند».

او گفت: «برخی از کودکان حاضر در سالن و برخی کودکان ورزشکار که در کنار والدین و خانواده‌های خود و یا در دوره آموزشی بودند و سن آنها اغلب در رده سنی پیش دبستانی بود روسری نداشتند و آقایانی که بدنبال عزل ما بودند همین روسری نپوشیدن کودکان پیش دبستانی را پیراهن عثمان کردند».

حمزه محقق زاده، سرپرست فرمانداری کهگیلویه هم در پاسخ به پرسش ایلنا درباره دلیل برکناری مدیر ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه،‌ بدون اینکه پاسخ روشنی دهد، گفته است: «واقعیت اینکه مدارک لازم برای برکناری مدیر ورزش و جوانان شهرستان وجود داشت و این اتفاق هم افتاد».