اختلاس جدید در ایران؛ پرداخت ۲۴۴ فقره وام ازدواج جعلی در قم 

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به دستگیری متهمان پرداخت وام ازدواج با جعل اسناد رسمی در این استان گفت: کیفرخواست مدیر یک بانک به‌همراه همدستانش به‌دلیل پرداخت ۲۴۴ فقره وام با جعل اسناد رسمی صادر شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ‌‌دادستان عمومی و انقلاب قم از کشف «اختلاس توام با جعل» در پرداخت ۲۴۴ فقره وام ازدواج در قم و صدور کیفرخواست برای مدیر یک بانک خبر داد.

حسن غریب گفت: متهمان با جعل اسناد رسمی هویتی و سند ازدواج خانواده‌هایی‌ که مشمول قوانین اخذ وام قرض‌الحسنه ازدواج نبودند اقدام به اخذ ۲۴۴ فقره وام ازدواج کردند.»

دادستان عمومی و انقلاب قم افزود: یک مدیر بانکی با آگاهی از یک مشکل در سیستم بانک مرکزی اقدام به «جعل مدارک شناسایی» ۱۲۲ زوج از خانواده‌های مسن یک روستا در استان‌های غربی کشور کرده و با این مدارک ۲۴۴ فقره وام ازدواج ثبت کرده است.

در همین راستا مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که سازمان بازرسی کل کشور از «کشف فساد» حداقل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری ارز برای واردات چای خبر داده است.

دستگاه قضایی تاکید کرده که این عدد با محاسبات جدید به دو میلیارد دلار خواهد رسید.

این در حالی است که در مقابل این میزان ارز دریافت شده، هیچ کالایی وارد نشده است.

کارشناسان معتقدند که فساد اقتصادی در ایران به یکی از ارکان جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

همچنین رسانه‌ها در ایران دهم مهرماه خبر بازداشت دو تن از فرزندان معاون اول قوه قضاییه را در پی «سوءاستفاده و فساد اقتصادی» که در روزهای پیش از آن گمانه‌زنی‌در مورد آن شدت گرفته بود، تایید کردند.

خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به نهادهای امنیتی در آن زمان اعلام کرد دو فرزند معاون اول قوه قضائیه در جریان رسیدگی به پرونده فردی به نام «رستمی صفا» دستگیر شده‌ بودند.

این خبرگزاری از این فرد به عنوان «یکی از ابربدهکاران بانکی» نام برده بود.