ناو هواپیمابر امریکا
/

سنتکام انهدام یک پهپاد ایرانی در دریای سرخ را تایید کرد

فرماندهی مرکزی ایالات متحده تایید کرد که ناوشکن یو‌اس‌اس کارنی روز چهارشنبه یک پهپاد ساخت جمهوری اسلامی را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرتاب شده بود، سرنگون کرده است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سنتکام اعلام کرد هدف این پهپاد احتمالا ناو یو‌اس‌اس کارنی بوده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده افزود: این در حالی است که این ناو دو کشتی متعلق به ایالات متحده حامل تجهیزات نظامی را همراهی می‌کرد.

طبق این گزارش هیچ آسیبی به پرسنل آمریکایی و به کشتی‌ها وارد نشده است.

پیشتر یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود به آسوشیتدپرس گفته بود که یک ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی تنگه باب‌المندب، یک پهپاد پرتاب شده از یمن را سرنگون کرده است.

همچنین نیروی دریایی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد یک پهپاد ساخت جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه در خلیج فارس و در نزدیکی ناو آیزنهاور، اقدامات ناایمن و غیرحرفه‌ای انجام داده است.

برد کوپر، فرمانده نیروی دریایی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفت در جریان گشت‌زنی معمول در آب‌های بین المللی خلیج فارس، هواپیمای بدون سرنشین ایرانی در نزدیکی ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس دوایت دی آیزنهاور اقدامات ناایمن و غیرحرفه‌ای انجام داد.

او گفت ایران هشدارهای متعددی را که در این باره داده شد، نادیده گرفت.

گفته شده است که پهپاد ایرانی حدود ۱۵۰۰ یارد به ناوگروه آمریکایی نزدیک شد.

روز سه‌شنبه رسانه‌های جمهوری اسلامی تصاویری از آنچه رصد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسالمی از کشتی‌های جنگی آمریکایی خواندند، منتشر کردند.

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه گزارش داد که یک مقام آمریکایی به شرط عدم انتشار نامش گفت که یک ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا که در نزدیکی تنگه باب المندب حرکت می کرد، یک پهپاد پرتاب شده از یمن را سرنگون کرد.

این مقام مسئول گفت بر اساس اطلاعات اولیه، کشتی جنگی آمریکایی – یو‌اس‌اس کارنی- یک پهپاد کی‌ای‌اس-۰۴ ساخت ایران را یک تهدید دانست بر فراز آب در جنوب دریای سرخ سرنگون کرد.