دبیرکل ناتو
/

دبیرکل ناتو: ایران باید گروه‌های نیابتی‌اش را کنترل کند

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو با اشاره به حمله پهپادی به کشتی ها و نیروهای آمریکا در منطقه، به جمهوری اسلامی هشدار داد تا از این شرایط برای تبدیل کردن آن به یک منازعه تمام عیار استفاده نکند.

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ینس استولتنبرگ همچنین خواستار تمدید آتش‌بس چهار روزه بین اسرائیل و حماس شد چرا که «اجازه رسیدن کمک‌هایی را می‌دهد که مردم غزه به آن بسیار نیاز دارند و هم امکان آزادی گروگان‌های بیشتر».

دبیرکل ناتو که در بروکسل با خبرنگاران صحبت می‌کرد همچنین گفت: «ما نگران پتانسیل تشدید منازعه هستیم. بنابراین پیام ما به ایران این است که باید گروه‌های نیابتی‌اش را کنترل کند. البته ما حمله پهپادی به کشتی‌ها و نیروهای آمریکا در منطقه را دیده‌ایم و همچنین حمله به کشتی‌های تجاری که اسباب نگرانی زیادی هستند و اهمیت این را خاطرنشان می‌کند که ایران واقعا از این شرایط برای تبدیل کردن آن به یک منازعه تمام‌عیار استفاده نکند».

ساعتی پیش از اظهارات دبیرکل ناتو، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفته بود: «این موضوع هیچ ارتباطی با ایران ندارد و بارها اعلام کردیم گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر ایران نیستند و گروه‌های وکالتی و نیابتی [وابسته به] ایران نیستند و نماینده ملت‌های خود هستند.»