بارش باران

هشدار سطح قرمز بارش در چند استان ایران

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیل در چند استان در غرب و جنوب ایران طی روز دوشنبه ۲۹ آبان، هشدار سطح قرمز صادر کرد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، استان‌های خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، بوشهر، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، منطقه شمال غرب فارس و ارتفاعات البرز مرکزی از جمله استان‌ها و مناطقی هستند که هشدار سطح قرمز برای آن‌ها صادر شده است.

به گفته صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی، استان‌های اعلام‌شده شاهد رگبار شدید، رعدوبرق و وزش باد خواهند بود.

آقای ضیائیان در ادامه درباره بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر، بسته شدن راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها و سفرهای بین‌شهری هم‌چنین آسیب دیدن برخی زیرساخت‌ها در پی پدیده جوی تازه هشدار داد.

بر اساس اطلاعیه ستاد بحران و تصمیم اداره آموزش و پرورش، به دلیل باران شدید تمامی مدارس و دانشگاه‌ها در استان ایلام روز دوشنبه غیرحضوری برگزار می‌شوند و ورود و خروج پروازها از فرودگاه شهر ایلام نیز با توجه به کاهش دید افقی لغو شده است.

کلاس‌های تمامی مدارس در استان بوشهر و کلاس‌های مدارس نوبت صبح در استان خوزستان هم در روز دوشنبه غیرحضوری برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی در روزهای آینده به تدریج مناطقی از مرکز، شرق و شمال غرب کشور را در برخواهد گرفت.