وزنه برداری دختران ایران
/

لغو اعزام دختران وزنه بردار به قهرمانی جوانان جهان

هیات رئیسه فدراسیون وزنه برداری اعلام کرده است که تیم ملی دختران ایران را به مسابقات قهرمانی جوانان جهان در مکزیک اعزام نکند، اما تیم پسران با ترکیب کامل اعزام می‌شود.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این تصمیم در حالی گرفته شده که امسال دختران وزنه‌بردار ایران در نوجوانان و جوانان آسیا ۵ مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کردند.

در خبری که فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرده، تاکید شده «با نظر کادر فنی، تایید کمیته فنی و تصویب هیات رییسه تیم دختران به مکزیک اعزام نمی‌شود.»

باقری، سرمربی تیم وزنه‌برداری زنان ایران، در خصوص اعزام‌نشدن تیم دختران به مسابقات جهانی، به ایسنا گفت: «رکورد ورودی گذاشته بودیم که هیچ کدام به این رکورد ورودی نرسیدند. رکوردهایی بود که با آن می‌توانستند مدال بگیرند و با آن رکوردها بالای ۹۰ درصد، شانس مدال برایشان متصور بودیم».

او در این رابطه گفته: «ما باید کم کم این سبک و سیاق را دنبال کنیم که مدال بگیریم. اگر هم گاهی مدال دور از دسترس بود، با تعداد خیلی محدود حضور داشته باشیم. حتی اگر قرار است با سه، چهار نفر به مسابقات اعزام شویم تلاش می‌کنیم رنگ و بوی مدال داشته باشیم».

جلوگیری از اعزام وزنه برداران دختر در حالی صورت گرفته که دختران وزنه‌بردار ایران در نوجوانان و جوانان آسیا ۵ مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کردند و به طور مثال وزنه‌برداران ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در بخش مردان با هفت ورزشکار تنها موفق به کسب یک مدال شدند.