خامنه ای و هنیه
/

گیلاد اردان: رهبر فرقه نسل‌کش حماس خامنه ای خونخوار است/ ادعای امیرعبداللهیان؛ هیچ گروه نیابتی در منطقه نداریم

در حالی که نماینده اسرائیل در سازمان ملل علی خامنه ای را با هیتلر مقایسه و او را خونخوار و در تلاش برای گسترش هژمونی شیعی افراطی در منطقه توصیف می کند، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، اسرائیل را نیروی نیابتی آمریکا در منطقه خواند و مدعی شد ایران هیچ گروه و جنگ نیابتی‌ای در منطقه ندارد.

خواندن این مطلب 11 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، امیرعبداللهیان در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان با تکرار موضع پیشین مقام‌های جمهوری اسلامی تاکید کرد تهران اطلاعی از حمله مرگ‌بار حماس به اسرائیل در روز ۱۵ مهر نداشته است: «عملیاتی که حماس انجام داد تصمیمی کاملا فلسطینی بود. خودشان مسوولیت پذیرفتند، تصمیم گرفتند و اقدام کردند».

او خاطرنشان کرد پشتیبانی جمهوری اسلامی از فلسطین «سیاسی، رسانه‌ای و بین‌المللی» بوده است و تهران هیچ‌گاه این حمایت‌ها را کتمان نمی‌کند.

مقام‌های جمهوری اسلامی مکررا دست داشتن در عملیات نظامی حماس علیه اسرائیل را تکذیب کرده‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز ۱۸ مهر گفت کسانی که معتقدند حملات حماس «کار غیر‌فلسطینی‌ها است، دچار محاسبه غلط شده‌اند» اما خالد مشعل، رهبر حماس در خارج فلسطین، به شبکه الحدث گفت: «حمله روز ۱۵ مهر به اسرائیل برنامه‌ریزی شده بود و ایران و حزب‌الله لبنان با انتقال سلاح و تجربیات خود، از حماس حمایت کردند».

این در حالی ست که مایکل ادلشتاین، افسر ارشد ارتش اسرائیل هم با اشاره به حمله حماس به اسرائیل به اسکای‌نیوز گفت: «از دخالت ایران مدرک داریم».

او افزود: «من نمی‌توانم بیش از حد توضیح دهم اما منظور مرا درک می‌کنید. نه فقط در مورد تجهیزات، بلکه بیشتر از آن».

امیرعبداللهیان همچنین مدعی شده مردم منطقه حامی فلسطین هستند و به طور خودجوش اقداماتی انجام می‌دهند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افزود: «آن‌ها از ما دستور نمی گیرند؛ بر اساس منافع و مصالح خودشان عمل می کنند».

پنتاگون روز هشتم آبان خبر داد طی دو هفته گذشته نیروهای ائتلاف و نظامیان آمریکایی ۱۴ بار در عراق و ۹ بار در سوریه هدف قرار گرفتند.

واشینگتن اعلام کرده است تهران را بابت این حملات که از سوی گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی در منطقه انجام می‌شود، مسئول می‌داند.

آمریکا روز هفتم آبان در پاسخ به این حملات مقرهای مورد استفاده شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی را در ابوکمال در منطقه دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار داد.

نیروهای نظامی آمریکا روز چهارم آبان نیز به دو مجموعه در شرق سوریه که سپاه و نیروهای نیابتی‌اش از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.

جو بایدن، رییس‌ جمهوری آمریکا روز سوم آبان گفت: «هشدار من به آیت‌الله این بود که اگر به اقدام علیه نیروها [آمریکایی‌] ادامه دهند، ما پاسخ خواهیم داد و او باید آماده باشد».

نماینده اسرائیل در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت در شامگاه دوشنبه رهبر جمهوری اسلامی را با آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها، مقایسه کرد و گفت علی خامنه‌ای در تلاش برای گسترش هژمونی شیعی افراطی در منطقه و فراتر از آن است و مانند نازی‌های در پی ایجاد امپراتوری هزار‌ساله در جهان است.

گیلاد اردان گفت: «رژیم آیت‌الله همان رژیم نازی است و ارتش آن شامل حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حزب‌الله، حوثی‌ها، سپاه پاسداران و سایر جهادگرایان وحشی‌ست».

اردان گفت نازی‌ها به دنبال اروپایی عاری از یهودیان بودند، همان‌طور که حماس به دنبال اسرائیلی بدون یهودیان است و افزود: «حماس، نازی‌های امروزی هستند، از خشونت وحشتناک غیرانسانی‌شان گرفته تا ایدئولوژی‌ یکسان مرتبط با نسل‌کشی. حماس به دنبال راه‌حل برای درگیری نیست؛ آنها علاقه‌ای به گفتگو ندارند. تنها راه حلی که حماس به آن علاقه دارد، راه‌حل ‌نهایی است؛ نابودی یهودیان».

وی تاکید کرد اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس «هیتلر یا پیشوا» نیست و گفت: «او رهبر این فرقه نسل‌کشانه و درپی تسلط بر جهان نیست؛ این نقش بر عهده رهبر ایران، خامنه‌ای خونخوار است»، که در حکومتش به جای سلام نازی فریاد «مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس» سر داده می‌شود و «به هر جا می‌رود به دنبال مرگ و نابودی‌ست».

او افزود: «رژیم اسلامی نازی ایران مسئول کمک به تروریست‌ها در سراسر جهان و تلاش برای نابودی هر ارزشی‌ست که در جهان متمدن، گرامی داشته می‌شود. امروز جهان شاهد ظهور یک رایش اسلامگرای شیعه است، اما درست مانند ظهور نازیسم، جهان سکوت کرده».

اردان با پیشنهاد‌ آتش‌بس با حماس مخالفت کرد و گفت اسرائیل دیگر «‌نازی‌های بی‌رحم» را در مرزهایش تحمل نمی‌کند.