ناو ایزنهاور در مسیر خلیج فارس
/

تغییر مسیر ناو آیزنهاور از مدیترانه به سمت خلیج فارس

یک مقام وابسته به وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که ناوگروه تهاجمی «آیزنهاور»‌ آمریکا مسیر خود را از دریای مدیترانه تغییر داده و به محض ورود به تنگه هرمز،  در آب‌های خلیج فارس مستقر می‌شود.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، پیش از این رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که این ناو آمریکایی که در اقیانوس اطلس مستقر بود، قرار است به دریای مدیترانه برود و به ناو‌گروه «جرالد فورد» بپیوندد اما در حال اعزام به منطقه خاورمیانه است.

در همان زمان وزیر دفاع آمریکا گفته بود که برای جلوگیری از دخالت طرف‌های ثالث در جنگ اسرائیل و حماس، ناو هواپیمابر «آیزنهاور» را به شرق مدیترانه اعزام کرده است.

آستین در این‌باره تاکید کرده بود حرکت ناو هواپیمابر دوم بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از خصومت‌ها علیه اسرائیل یا گسترش دامنه جنگ است.

وی همچنین افزود: «افزایش استقرار نیروهای ما نشان دهنده تعهد قاطع ما به امنیت اسرائیل و عزم ما برای جلوگیری از هر کشور یا نهادی است که به دنبال تشدید جنگ است».

ایالات متحده آمریکا برای حمایت از اسرائیل، ناو هواپیمابر جرالد فورد را در مدیترانه مستقر کرده است.

پیشتر اعلام شده بود که در واکنش به حمایت آمریکا از اسرائیل دومین ناوگروه ضربتی ایالات متحده هم به شرق دریای مدیترانه اعزام خواهد شد.

گروه ضربتی «فورد» متشکل از شش ناو جنگی سه‌شنبه ۲ هفته پیش وارد منطقه شده بود.

به نظر میرسد به دنبال حملات گروههای نیابتی جمهوری اسلامی به پایگاه های امریکا در سوریه و عراق، ایالات متحده برای تقویت قدرت بازدارندگی و افزایش توان نظامی خود این ناو را در خلیج فارس مستقر خواهد کرد.