جو بایدن
/

حمله جدید علیه پایگاه آمریکایی در سوریه؛ بایدن از آمادگی برای اقدامات بیشتر علیه جمهوری اسلامی خبر داد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای خطاب به کنگره آنها را در جریان حمله به مواضع سپاه در سوریه قرار داد و گفت آماده اقدامات بیشتر است و از سوی دیگر پایگاه‌های آمریکا در سوریه مجدداً هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بایدن در نامه‌ای رسماً به کنگره اطلاع داد که نیروهای آمریکایی در سوریه حملاتی را «علیه تأسیساتی که سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران برای فرماندهی و کنترل، ذخیره‌سازی مهمات و اهداف دیگر استفاده می‌کنند» انجام داده‌اند.

پنجشنبه‌شب جنگنده‌های آمریکایی ۲ هدف در شرق سوریه را در واکنش به حملات نیروهای شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف قرار دادند.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که این در این حملات هواپیماهای جنگنده اف-۱۶ و اف-۱۵ ارتش آمریکا، یک انبار اسلحه همچنین تأسیسات ذخیره مهمات مورد استفاده سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آن در ابوکمال سوریه مورد هدف قرار دادند هر دو این دو تأسیسات ویران شد.

بایدن در نامه خود به کنگره عنوان کرد: «آمریکا اقدامی لازم و متناسب را بر اساس قوانین بین‌الملل و با توجه به حق طبیعی ایالات متحده در دفاع از خود که بازتاب بند ۵۱ منشور سازمان ملل است، انجام داده است».

در ادامه این نامه آمده است: «من دستور این حملات را صادر کردم تا از نیروهای خود دفاع و محافظت، حملات جاری علیه ایالات متحده و شرکای خود را کاهش و مختل و همچنین ایران و گروه‌های شبه‌نظامی که از حمایت ایران برخوردار هستند را از اجرا و حمایت بیشتر از حملات علیه نیروها و تأسیسات ایالات متحده بازدارم».

او در پایان نوشت: ایالات متحده آماده است تا اقدامات لازم، ضروری و متناسب را برای مواجهه با هرگونه حمله یا تهدید بیشتر انجام دهد.

علی‌رغم تهدید مقام‌های ایالات متحده در مورد پاسخ دادن به حملات علیه مواضع آمریکا، منابع خبری سوری گزارش کردند که گروه‌های مسلح عراقی پایگاه آمریکایی التنف در شمال این کشور را با دو پهپاد هدف قرار دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از منابع محلی گزارش داد شب گذشته پایگاه «التنف» در ۵۵ کیلومتری مرز عراق در سوریه توسط دو پهپاد انتحاری مورد هدف قرار گرفت.

به نوشته این خبرگزاری علی‌رغم فعال‌شدن پدافند هوایی این پایگاه، نهایتاً این دو پهپاد به اهدافی در پایگاه «التنف» اصابت کردند.

برخی گزارش‌ها تایید نشده نیز حاکی از حمله راکتی به پایگاه نیروهای ائتلاف در منطقه خراب الجیر در شمال استان حسکه در شرق سوریه و وقوع انفجارهای شدید در این پایگاه است.