ارمیتا گراوند

ایرنا: آرمیتا گراوند درگذشت

خبرگزاری دولتی ایرنا با انتشار خبر درگذشت آرمیتا گراوند ادعا کرد که این نوجوان پس از به ثمر ننشستن معالجات گسترده پزشکی و ۲۸ روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه درگذشت.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، ایرنا ادعا کرد که آرمیتا گراوند اوایل مهر امسال هنگام عزیمت به مدرسه در ایستگاه مترو میدان شهدا دچار افت فشار و بیهوشی شده بود.

این رسانه دولتی مدعی شد؛ آرمیتا گراوند صبحگاه ۹ مهر در حالی که به همراه دوستان خود قصد ورود به داخل واگن قطار مترو را داشت، ناگهان با افت فشار مواجه و با برهم خوردن تعادلش، از پشت سر به لبه بیرونی ایستگاه برخورد و مصدوم شد. شدت برخورد به حدی بود که وی برای دقایقی دچار ایست قلبی شد و پس از تلاش امدادی چند نفر از شهروندان، کارکنان مترو و عوامل اورژانس، برای ادامه درمان به نزدیک‌ترین بیمارستان تخصصی اعزام شد.

در ادامه ادعاهای این رسانه آمده است: متاسفانه آسیب مغزی وارده به مصدوم باعث شد که وی مدتی را در وضعیت کما سپری کرده و دقایقی پیش فوت کند.

بر اساس نظریه رسمی پزشکان آرمیتا گراوند پس از افت ناگهانی فشار خون، دچار سقوط، ضربه به مغز و به دنبال آن تشنج مداوم، کاهش اکسیژن رسانی مغزی و ادم مغزی شده است.                                                         

این ادعاها در حالی مطرح شده که پیشتر روزنامه گاردین به نقل از دو شاهد نوشت: آرمیتا گراوند به محض اینکه داخل واگن مترو شد، یک زن مامور حجاب‌ اجباری شروع به مشاجره با او کرد زیرا این دختر ۱۶ ساله، روسری به سر نداشت.

همچنین شاهد دیگر گفت: اندکی پس از ورود آرمیتا به داخل واگن مترو، یک مامور حجاب که چادر بر سر داشت، «با فریاد از او پرسید که چرا (موهایش) را نپوشانده است.»

به گفته این شاهد، آرمیتا به او پاسخ داد: «آیا من از تو می‌خواهم روسری‌ات را برداری؟ چرا از من می‌خواهی (روسری) بر سر بگذارم؟»

این شاهد افزود: بحث آنها به خشونت کشیده شد و مامور چادری شروع به حمله فیزیکی به آرمیتا کرد و او را به شدت هل داد.

شاهد دیگر عنوان کرد که آرمیتا وقتی روی زمین افتاد، هنوز هوشیار بود.

لازم به ذکر است که در تمام مدتی که آرمیتا در کما بود، خانواده و نزدیکان او تحت کنترل و فشارهای نیروهای امنیتی بودند.