نیروهای حماس
/

وال‌استریت ژورنال: سپاه پاسداران به ۵۰۰ نیروی حماس آموزش نظامی داده است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی اختصاصی از نقش جمهوری اسلامی در آموزش نظامی نیروهای حماس پیش از حمله به اسرائیل خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا با انتشار گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: جمهوری اسلامی پیش از حمله شبه‌نظامیان فلسطینی به اسرائیل، به حدود ۵۰۰ نیروی حماس و دیگر شبه‌نظامیان مستقر در نوار غزه، آموزش نظامی ویژه داده است.

این رسانه افزود: این آموزش‌ها، شهریورماه امسال در داخل خاک ایران و تحت نظر نیروی قدس سپاه پاسداران انجام شده و اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، و برخی افراد ارشد گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی نیز از این آموزش‌ها دیدن کرده‌‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل روز چهارشنبه همزمان انگشت اتهام حملات حماس به مردم اسرائیل را به سمت جمهوری اسلامی نشانه رفت.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: دستورات از یک جا می‌آیند، و آنهم جایی نیست به جز ایران.

او افزود: جمهوری اسلامی قبل از جنگ با پول، آموزش و ارسال تسلیحات و دانش فنی به حماس کمک کرده، اکنون هم از نظر اطلاعاتی به این گروه کمک می‌کند.

هاگاری خاطرنشان کرد: رژیم تهران که‌ از این گروه شبه‌نظامی فلسطینی پشتیبانی می‌کند و به آنها کمک و آموزش می‌دهد چه قبل و چه بعد از حملات هفتم اکتبر حماس به اسرائیل، از این گروه به طور کامل حمایت کرده است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در روزهای گذشته گفت: رژیم ایران به حمایت از حماس و حزب‌الله ادامه می‌دهد و در برخی موارد به شکل فعالانه این حملات را تسهیل می‌کند.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی طی سه هفته گذشته از هر فرصتی استفاده کردند تا خشنودی خود را از حملات گروهک حماس بر ضد اسرائیل ابراز کنند.

آنها در عین حال هرگونه نقش جمهوری اسلامی در حملات را رد کرده‌اند.