/

جان کربی: جمهوری اسلامی به حمایت از حماس و حزب‌الله ادامه می‌دهد

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: جمهوری اسلامی به حمایت از حماس و حزب‌الله ادامه می‌دهد و در برخی موارد به شکل فعالانه این حملات را تسهیل می‌کند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، جان کربی، روز دوشنبه در جریان نشست خبری کاخ سفید گفت: جمهوری اسلامی همچنین دیگر طرف‌هایی را که قصد دارند از منازعه به نفع خود یا به نفع ایران بهره‌برداری کنند، تحریک می‌کند.

وی افزود: آمریکا برای حفظ منافع امنیتی خود در خاورمیانه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت؛ واشنگتن نمی‌خواهد در میانه افزایش حملات راکتی و پهپادی نیروهای نیابتی مورد حمایت ایران، جنگ میان اسرائیل و حماس گسترده شود.

کربی اشاره کرد: ایالات متحده ارتباط فعالی با همتایان اسرائیلی برای درک مقاصد و اهداف آنها به ویژه در مورد هدف قرار‌دادن حماس پس از حمله هفتم اکتبر را حفظ کرده است.

وی بر نیاز به کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه، بدون توجه به تهاجم زمینی، تاکید کرد.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید یادآور شد: چه تهاجم زمینی صورت گیرد یا نه، ما معتقدیم که کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه بسیار مهم است و باید هر چه سریع‌تر و تا آنجا که ممکن است انجام شود.

وزارت دفاع ایالات متحده روز گذشته اعلام کرد جمهوری اسلامی را مسئول نهایی حملات موشکی و پهپادی اخیر به سربازان آمریکایی در خاورمیانه می‌داند.