زلزله

۲ زلزله ۵.۶ و ۵.۳ ریشتری فین و فارغان در هرمزگان را لرزاند

دو زلزله‌‌ با قدرت 5.6 و 5.3 ریشتر ‌منطقه فین و فارغان در استان هرمزگان را لرزاند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رسانه های داخلی ایران گزارش دادند به دنبال این زمین لرزه تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع به فین و فارغان اعزام شدند.

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس در خصوص جزئیات زلزله صبح امروز، سه‌شنبه، گفته است: در پی وقوع این زلزله به‌دستور استاندار هرمزگان تمامی اعضای ستاد بحران شهرستان بندرعباس و شهرستان‌های غرب استان به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

وی افزود: در زمان حاضر تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع به مناطق فین و فارغان اعزام شدند تا اطلاعات دقیقتری از این اثرات زلزله گزارش دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این دو زلزله به‌فاصله ۱۰ دقیقه به وقوع پیوسته است و یک پس‌لرزه نیز داشتیم اما هنوز از حجم خسارات و افراد حادثه‌دیده احتمالی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ستاد بحران فین و فارغان تشکیل شده است و به‌محض دریافت اطلاعات بیشتر، موارد به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

به گفته آقای حسن زاده تیم‌های امدادی، اورژانس و هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند.

موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران فاصله این دو زمین لرزه را ده دقیقه اعلام کرده است.

پیش از این دو زلزله نیز یک زمین لرزه ۲.۸ ریشتری در فین به وقوع پیوسته بود.

کانون زلزله اول ۲۵ کیلومتری فین و ۴۲ کیلومتری فارغان و عمق آن ۱۹ کیلومتری زمین ذکر شده است این زلزله ساعت ۸:۲۰ صبح به وقوع پیوست.

کانون زلزله دوم ۲۹ کیلومتری فارغان و ۴۲ کیلومتری سرگز ثبت شده و عمق آن نیز ۱۰ کیلومتری زمین اعلام شده است.