پرچم ایران و اسرائیل
/

پیام جمهوری اسلامی به اسرائیل: در صورت ادامه عملیات در غزه مداخله می کنیم

آکسیوس گزارش داد جمهوری اسلامی از طریق سازمان ملل به اسرائیل پیام داده در صورت ادامه حمله‌ها به غزه، در جنگ مداخله خواهد کرد.

خواندن این مطلب 9 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، وب سایت خبری آکسیوس روز شنبه۲۲ مهرماه نوشت: دو منبع دیپلماتیک به این رسانه گفتند که ایران روز شنبه با ارسال پیام غیرمستقیم به اسرائیل تاکید کرد که خواهان تشدید تنش در جنگ حماس و اسرائیل نیست اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه، ناچار به مداخله خواهد بود.

آکسیوس اشاره کرده که این پیام در دیدار حسین امیرعبداللهیان و تور فینسلاند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، در سفارت ایران در لبنان، به اسرائیل منتقل شده و در این پیام درباره عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه هشدار داده شده است.

آکسیوس افزوده است: پیام ایران که از طریق سازمان ملل به اسرائیل فرستاده شده، در حالی است که دولت بایدن در تلاش برای بازداشتن ایران و حزب الله لبنان از پیوستن به جنگ است. این هفته، ایالات متحده یک گروه ناو هواپیمابر و جت های جنگنده را به منطقه فرستاد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه جمهوری اسلامی به هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه گفت که ایران نمی‌خواهد درگیری به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و می‌خواهد برای آزادی غیرنظامیانی که به دست حماس در غزه گروگان گرفته شده‌اند، تلاش کند.

آکسیوس نوشت امیرعبداللهیان تاکید کرده که ایران «خطوط قرمز» خود را دارد و اگر عملیات نظامی اسرائیل ادامه پیدا کرده و این کشور به وعده خود مبنی بر حمله زمینی به غزه عمل کند، جمهوری اسلامی باید پاسخ دهد.

وینسلاند پس از دیدار با امیرعبداللهیان با مشاور امنیت ملی اسرائیل و دیگر مقامات تماس گرفت و پیام ایران را ابلاغ کرد.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز گذشته در بیروت گفت: اعلام ساعت صفر (جنگ تمام عیار) برای هرگونه اقدامی علیه تداوم جنایت جنگی در اختیار مقاومت است.

نیز وزیر خارجه جمهوری اسلامی پس از دیدار با حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان تهدید کرد که پیوستن حزب‌الله به جنگ، زلزله بزرگی برای اسرائیل خواهد بود و دست گروه‌ های مقاومت برای شلیک، روی ماشه است.

حسن نصرالله نیز در دیدار با امیرعبداللهیان مدعی شده که «امروز وضعیت مقاومت عالی است و همه سناریوها کاملاً آماده است».

امیرعبداللهیان درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد ورود امریکا به جنگ و بمباران فلسطین و لبنان، خاطرنشان کرد: مقاومت به تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام بدهد و امکانات آن را هم دارد. جمهوری اسلامی ایران فعالانه از مقاومت مردم فلسطین و لبنان در مقابل هرگونه جنایت جنگی در عرصه سیاسی و رسانه ای و دولتی حمایت می‌کند. مقاومت در منطقه امروز توانایی آن را دارد که به تنهایی نیازهای خود را برآورده کند. ما برای جلوگیری از جنایات از طریق دیپلماسی و رایزنی سیاسی در سطح منطقه ادامه خواهیم داد.

او مدعی شد: امروز صهیونیست ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات طوفان الاقصی این را یکبار دیگر به اثبات رساند. حضور تمام قد آمریکا در کنار تل آویو دلیل دیگری است که رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت امنیتی و نظامی قرار دارد.

گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، در واکنش به دیدار هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه با حسین امیرعبداللهیان، خطاب به او در توییتی نوشت: «فراموش نکنید پس از دست دادن با او، خون نوزادان اسرائیلی را از دستانتان بشویید».

در همین حال، حساب دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت اگر حملات اسرائیل «فورا متوقف نشود، وضعیت ممکن است از کنترل خارج شود و عواقب گسترده‌ای داشته باشد.»