/

یک بانوی اسلام‌پژوه: قانون شرور، پرهزینه و پرمفسده حجاب اجباری باید به طور رسمی لغو شود

یک بانوی نویسنده و پژوهشگر دین و از چهره‌های شاخص نواندیش دینی با انتشار پیامی تصویری در اینستاگرام در حالی که روسری بر سر نداشت، قانون حجاب اجباری را "قانون شرور، پرهزینه و پرمفسده" خواند و خواهان لغو رسمی این قانون شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، صدیقه وسمقی خواهان لغو قانون حجاب اجباری شد.

او گفت: حق زنان است که با برداشتن روسری این قانون را لغو کنند.

این محقق دینی افزود: ما نمی‌توانیم و نباید آرام و ساکت بنشینیم  و شاهد آن باشیم که آرمیتا ، مهسا و یا یک فرزند عزیز دیگر ما بخاطر نداشتن روسری قربانی شود. در حالی که وجوب پوشانده موی سر در اسلام هیچ دلیل قاطع و قانع کننده ای ندارد.

خانم وسمقی اظهار داشت: هرگونه آزار و اذیت زنان  و مجازات آنان و یا واداشتن زنان به این امر مخالف عدالت و انسانیت و اخلاق است و حتی مخالف اسلام است.

وی بیان کرد: به نظر من دینداران  که مقید به وجدان و  اخلاق و  عدالت و انسانیت هستند همه باید به این رفتارها و  عملکرد جنون آمیز حکومت در اذیت و آزار زنان اعتراض بکنند و  و نباید بی تفاوت باشند.

این اسلام‌شناس عنوان کرد: با وجود تجربه‌های تلخی که بوده در این دهه‌ها، باز هم قوانین سخت گیرانه تری وضع شده اما این قوانین سخت گیرانه هم نتوانسته وضعیت مطلوب حکومت را  رقم بزند و نخواهد توانست.

خانم وسمقی اظهار داشت: به نظر من همه کسانی که در وضع این قوانین دست دارند و در برنامه ریزی و سرکوب  زنان بخاطر پوشش نقش دارند در این جنایت شریک و سهیم هستند.

این اسلام‌پژوه تاکید کرد: فکر می‌کنم بهترین کار این است که  این قانون شرور  و پر هزینه  و پرمفسده حجاب اجباری بطور رسمی لغو شود وگرنه حق زنان است که به صورت مدنی با برداشتن روسرهایشان، این قانون را  در عمل لغو کنند و   آزادی پوشش زنان را تثبیت کنند. اما بیم آن می رود که این تقابل همچنان پرهزینه و خونبار باشد.