/

فروغ سمیع‌نیا با قرار وثیقه آزاد شد

یک کنشگر مدنی حوزه زنان که در تاریخ بیست و پنجم مرداد ماه همزمان با چندین فعال حقوق زنان در استان گیلان بازداشت شده بود، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، فروغ سمیع نیا، شهروند ساکن رشت با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده است.

آزادی وی با اتمام مراحل بازجویی و تا پایان روند دادرسی به طور موقت صورت گرفته است.

این فعال مدنی در تاریخ بیست و پنجم مردادماه امسال، همزمان با چندین شهروند دیگر توسط نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف استان گیلان بازداشت شد.

وی مورخ ۲۷ مردادماه، به همراه شمار دیگری از بازداشت شدگان به زندان لاکان رشت منتقل شد.

خانم سمیع‌نیا با اتهاماتی از قبیل “تشکیل گروه با هدف بر هم زدن امنیت کشور” مواجه است.

فروغ سمیع‌نیا پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است. او پیش از دستگیری در یک کارگاه خیاطی اشتغال داشت.

نهادهای امنیتی در آستانه سالگرد قتل حکومتی زنده‌یاد ژینا (مهسا) امینی در تاریخ بیست و پنجم مرداد ماه با یورش به منازل دوازده تن از فعالان حوزه زنان در رشت، انزلی، فومن و لاهیجان آنها را بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل کردند.

یازده تن دیگر از فعالان مدنی نیز با این اسامی با قید وثیقه و به صورت موقت آزاد شده‌اند: جلوه جواهری، متین یزدانی، یاسمین حشدری، زهرا دادرس، زهره دادرس، نگین رضایی، شیوا شاه سیاه، واحده خوش سیرت، سارا جهانی، آزاده چاوشیان، مهسا بصیر توانا.