ارمیتا گراوند
/

یورش ماموران امنیتی به دبیرستان محل تحصیل آرمیتا گراوند؛ دانش‌آموزان درباره عدم اطلاع‌رسانی تهدید شدند

یک سازمان حقوق بشری از یورش نیروهای حراست آموزش و پرورش به همراه یک تیم از ماموران امنیتی در هنرستان عروة الوثقی محل تحصیل آرمیتا گراوند خبر داده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ماموران امنیتی با تهدید از دانش‌آموزان و دوستان آرمیتا گراوند خواسته‌اند هیچ گونه اطلاع‌رسانی در خصوص او نداشته باشند.

طبق این گزارش، ماموران امنیتی به دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند در صورت هر گونه اطلاع رسانی اعم از به اشتراک گذاشتن عکس‌های آرمیتا بشدت با آنها برخورد خواهد شد.

همچنین گفته شده که ماموران با حضور پرشمار خود در بیمارستان مانع از هرگونه اطلاع‌رسانی درباره آرمیتا شده‌اند.

همزمان ماموران امنیتی، خانواده و نزدیکان آرمیتا را جهت عدم اطلاع‌رسانی تحت فشار شدید قرار داده‌ و تلفن‌های همراه آنان را ضبط کرده‌اند.

از سویی دیگر کادر درمانی بیمارستان نیز توسط ماموران امنیتی به شدت تهدید شده‌اند که نباید هیچ اخباری درباره وضعیت آرمیتا به بیرون از بیمارستان درز کند.

در همین راستا رسانه‌ها و خبرنگاران داخل ایران نیز درباره هر گونه پیگیری و پرداختن به اخبار آرمیتا به شدت تهدید و منع شده‌اند.

وضعیت سلامت آرمیتا گراوند همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آرمیتا گراوند، نوجوان ۱۶ ساله اهل کوهدشت و ساکن تهران، صبح یکشنبه نهم مهر ماه بر اثر آنچه که ضرب‌وشتم حجاب‌بانان به بهانه حجاب اجباری در متروی شهدای تهران گفته شده است، بیهوش شد و از آن روز در بیمارستان فجر نیروی هوایی در کما فرورفته است.