/

تداوم بی‌خبری از وضعیت چهار شهروند اهل تبریز در بازداشت

بر اساس گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار شهروند اهل تبریز کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برند و بی‌خبری از وضعیت این شهروندان، افزایش نگرانی‌های خانواده و نزدیکان آنها را به همراه داشته است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از خبرگزاری هرانا، ابراهیم عوض زاده، حسین آزادی، امیرحسین آقایی و سیدمحمدرضا موحد کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

علیرغم پیگیری های خانواده های آنها از مراجع قضایی، مسئولین مربوطه کماکان از ارائه پاسخی شفاف در خصوص وضعیت این چهار شهروند خودداری می کنند. این امر موجب نگرانی خانواده و نزدیکان آنها شده است.

آقای عوض زاده، فعال ترک (آذربایجانی) در تاریخ نهم مهرماه، توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی در منزل شخصی خواهرش واقع در تهران بازداشت شد. علاوه بر این، آقای آزادی، فعال ترک (آذربایجانی) در تاریخ یکم مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در شهرک باغمیشه تبریز بازداشت شد.

از سوی دیگر، در تاریخ بیست و دوم شهریورماه سال جاری، امیرحسین آقایی و سیدمحمدرضا موحد توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شدند.

سیدمحمدرضا موحد، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق بین الملل پیشتر در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بازداشت و پس از چندی با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.