بنر تصویر قاسم سلیمانی
/

مدیریت شهری به شیوه زاکانی؛ نصب بنرهای قاسم سلیمانی در تهران پس از لغو بازی سپاهان و الاتحاد

شهرداری تهران پس از لغو بازی فوتبال تیم‌های سپاهان و الاتحاد به دلیل وجود تندیسی از قاسم سلیمانی در کنار زمین ورزشگاه، شبانه اقدام به نصب پوسترهایی از قاسم سلیمانی در نقاط مختلف شهر تهران کرد.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شهرداری تهران به ریاست علیرضا زاکانی، شبانه و پس از لغو این بازی فوتبال، بنرهای بزرگی از تصویر قاسم سلیمانی در نقاط مختلف شهر نصب کرد که روی آن نوشته شده «از چشم‌هایش می‌هراسند».

شب گذشته و پس از اینکه مشخص شد دلیل لغو بازی و ترک ورزشگاه از سوی تیم الاتحاد وجود مجسمه قاسم سلیمانی بوده، برخی کاربران نزدیک به جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی با این جمله که «از مجسمه قاسم سلیمانی هم می‌ترسند» به این موضوع واکنش نشان دادند.

به نظر می‌رسد اقدام شبانه شهرداری تهران الهام گرفته شده از شبکه‌های اجتماعی بوده و این نهاد قصد داشته پاسخی به تیم الاتحاد بدهد.

قاسم سلیمانی طی بیشتر سال‌هایی که فرمانده سپاه قدس بود معمولاً در سکوت هدایت اقدامات سپاه در خارج از کشور و ساماندهی گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی بزرگ و کوچک را انجام می‌داد اما طی سال‌های پایانی زندگی‌اش تبلیغات فراوانی حول او شکل گرفت و خود وی نیز در بسیار از سخنرانی‌هایش مقامات آمریکایی را خطاب قرار داده و تهدید می‌کرد.

او در ۴ مرداد ۱۳۹۷ در یک سخنرانی خطاب به رئیس‌جمهور وقت آمریکا گفت: «آقای ترامپ به شما می‌گویم از آنچه که شما فکر می‌کنید ما به شما نزدیک‌تریم.، یادتان باشد طرف حساب شما من هستم و نیروی سپاه قدس، نه تمام نیروهای مسلح، شما که می‌دانید توان ایران در جنگ نامتقارن چقدر است».

با این حال او و ابومهدی المهندس، رهبر شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله عراق و ۸ نفر از همراهانشان در اولین ساعات بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ با دستور ترامپ و در نزدیکی فرودگاه بغداد با موشک‌های پهپاد‌های آمریکایی مورد هدف قرار گرفته و کشته شدند.

شب گذشته قرار بود در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان برابر یکدیگر قرار بگیرند که تیم عربستانی وارد زمین نشد و نهایتاً این دیدار لغو شد.

قرار گرفتن مجسمه قاسم سلیمانی در کنار زمین فوتبال باعث شده که بازیکنان تیم الاتحاد وارد زمین نشوند و این تیم بدون انجام بازی به عربستان بازگشت.

کمی پس از لغو بازی دو تیم باشگاهی سپاهان و الاتحاد، تیم سپاهان اعلام کرد که از الاتحاد شکایت می‌کند و یک روزنامه سعودی نیز نوشت احتمالاً کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا سه امتیاز این بازی لغو‌شده را به الاتحاد بدهد یا حکم دهد بازی در یک «زمین بی‌طرف» برگزار شود.