/

لغو بازی سپاهان و الاتحاد به‌ دلیل وجود مجسمه قاسم سلیمانی در ورزشگاه اصفهان

روز گذشته، بازی تیم‌های سپاهان اصفهان و الاتحاد عربستان از رقابت‌های هفته دوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به دلیل آنچه که وجود مجسمه قاسم سلیمانی در ورزشگاه عنوان شده، لغو شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد دلیل لغو این بازی، شرایط غیرمترقبه و غیرمنتظره بوده است.

اما بر اساس برخی گزارش‌ها، علت تصمیم تیم عربستانی، «وجود تندیسی از قاسم سلیمانی» فرمانده کشته شده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بود.

در همین راستا روزنامه عرب نیوز، چاپ عربستان در مطلبی نوشت که بازی تیم الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا مقابل سپاهان ایران پس از خودداری تیم عربستانی و مسئولان از ورود به ورزشگاه که تندیس قاسم سلیمانی را در آن به نمایش گذاشته بودند، به طور رسمی لغو شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه خود بر تعهد این کنفدراسیون نسبت به تضمین ایمنی و امنیت بازیکنان، مسئولان مسابقات، تماشاگران و همه طرفهای درگیر تاکید کرده است.

این کنفدراسیون اعلام کرد: این پرونده در حال حاضر به کمیسیون های مربوطه ارجاع خواهد شد.

طبق تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، هواداران سپاهان پس از ترک زمین توسط بازیکنان الاتحاد عربستان شعار دادند: فوتبال با سیاست نمی‌خوایم، نمی‌خوایم.

لغو بازی دو تیم ایرانی و عربستانی، واکنش گسترده کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشته است.

این بازی حواشی دیگری نیز داشت. یک مامور انتظامات ورزشگاه اعتراف میکند که قرار است ۲۰۰ زن گزینشی وارد ورزشگاه شوند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا ایراد نگیرد.

جمهوری اسلامی همواره رویدادهای ورزشی را به سکویی برای پروپاگاندای سیاسی حکومتی تبدیل کرده است.

پیشتر نیز فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، در نشست خبری وزرای خارجه ایران و عربستان که ۲۷ خرداد ماه در «باغ ملی» برگزار شد، حاضر نشد در محلی حضور پیدا کند که عکس قاسم سلیمانی بر دیوار آن نصب شده بود.

بسیاری از کشورهای خاورمیانه از فعالیت‌های قاسم سلیمانی و سپاه ابراز ناخرسندی و نگرانی کرده‌اند.

آنها عنوان کرده‌اند که اقدامات او در حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی منجر به فرقه‌گرایی و بی‌ثباتی شده است.