/

تداوم بازداشت فروغ سمیع‌نیا علیرغم تامین قرار وثیقه در پی کارشکنی مسئولان قضایی

یک کنشگر مدنی حوزه زنان که در تاریخ بیست و پنجم مرداد ماه همزمان با چندین فعال حقوق زنان در استان گیلان بازداشت شده بود، با وجود صدور و تامین قرار وثیقه همچنان در زندان لاکان رشت تحت بازداشت به سر می‌برد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از خبرگزاری هرانا، فروغ سمیع نیا، شهروند ساکن رشت علیرغم گذشت بیش از چهل روز از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان لاکان رشت به سر می‌برد.

به گزارش این خبرگزاری یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند گفت: علیرغم گذشت بیش از چهل روز زمان دستگیری خانم سمیع نیا، مسئولان قضایی از پذیرش قرار وثیقه و آزادی موقت او ممانعت به عمل آورده اند.

فروغ سمیع نیا، در تاریخ بیست و پنجم مردادماه امسال، همزمان با چندین شهروند دیگر توسط نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف استان گیلان بازداشت شد.

وی مورخ ۲۷ مردادماه، به همراه شمار دیگری از بازداشت شدگان به زندان لاکان رشت منتقل شد.

خانم سمیع نیا با اتهاماتی از قبیل “تشکیل گروه با هدف بر هم زدن امنیت کشور” مواجه است.

فروغ سمیع‌نیا پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است. او پیش از دستگیری در یک کارگاه خیاطی اشتغال داشت.

نهادهای امنیتی در آستانه سالگرد قتل حکومتی زنده‌یاد ژینا (مهسا) امینی در تاریخ بیست و پنجم مرداد ماه با یورش به منازل دوازده تن از فعالان حوزه زنان در رشت، انزلی، فومن و لاهیجان آنها را بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل کردند.

تاکنون یازده تن از فعالان مدنی با این اسامی با قید وثیقه و به صورت موقت آزاد شده‌اند: جلوه جواهری، متین یزدانی، یاسمین حشدری، زهرا دادرس، زهره دادرس، نگین رضایی، شیوا شاه سیاه، واحده خوش سیرت، سارا جهانی، آزاده چاوشیان، مهسا بصیر توانا.