حمله اسرائیل
/

اسرائیل محموله تسلیحاتی سپاه به مقصد لبنان را هدف قرار داد

هواپیماهای اسرائیل محموله تسلیحاتی که از سوی جمهوری اسلامی به مقصد لبنان ارسال شده بود را در سوریه مورد هدف قرار دادند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده در مطبوعات اسرائیلی، این حمله پس از نیمه‌شب گذشته رخ داد و هواپیماهای این کشور پایگاه متعلق به ارتش سوریه و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در غرب سوریه را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش تایمز اسرائیل، در این حمله «محمولهٔ تسلیحاتی ایرانی که به نظر می‌آمد در راه انتقال به لبنان است» در منطقه الدیماس، نزدیک مرز لبنان مورد حمله قرار گرفت.

وب‌سایت‌های خبری مخالف رژیم بشار اسد وقوع انفجار در این منطقه و فعال‌شدن پدافند هوایی سوریه را تایید کردند اما رسانه‌های وابسته به حکومت سوریه در این مورد گزارشی منتشر نکردند.

اسرائیل معمولاً در مورد این‌گونه حملات اظهار نظر نمی‌کند اما بارها اذعان کرده که طی سال‌های گذشته صدها بار مواضع بار گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی که می‌کوشند در سوریه مستقر شوند را بمباران کرده است.

به گفتهٔ رسانه‌های اسرائیل، عملیات اسرائیل در سوریه اغلب محموله‌های تسلیحاتی را هدف قرار می‌دهد که اسرائیل مظنون به انتقال آن‌ها از سوی حکومت ایران برای حزب‌الله در لبنان است.

همچنین رسانه‌های نزدیک به اپوزیسیون سوریه گزارش دادند که هفتهٔ گذشته دو مرد در حملهٔ پهپادی منتسب به اسرائیل در جنوب سوریه کشته شدند.

ظاهراً این دو مورد با موتورسیکلت در حرکت بودند که هدف حملهٔ یک موشک قرار گرفته و کشته شدند. نام این دو فرد منتشر و در شبکه‌های اجتماعی گفته شد که این دو از اعضای گروه جهاد اسلامی بودند.

گروه جهاد اسلامی یکی از گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی است و وزیر دفاع اسرائیل سال گذشته عنوان کرد که این گروه «سالانه ده‌ها میلیون دلار بودجه و کمک مالی از تهران دریافت می‌کند».

ارتش اسرائیل در ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری با کشتن همزمان سه تن از فرماندهان میدانی جهاد اسلامی فلسطین در غزه عملیاتی علیه این گروه با نام «سپر و تیر» آغاز کرد که ۴ روز ادامه داشت و تعداد زیادی از فرماندهان این گروه شبه‌نظامی در این عملیات کشته شدند.

پس از آن رسانه‌های اسرائیل با استناد به منابع نظامی و امنیتی گزارش دادند که جمهوری اسلامی برای «هر روز درگیری مسلحانه» بین جهاد اسلامی فلسطین و اسرائیل، قول پرداخت پنج میلیون دلار پول به این گروه شبه‌نظامی داده بود.