زاد و ولد

پدافند غیرعامل و جمع‌آوری داروهای گیاهی ضدبارداری از عطاری‌های لرستان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان می‌گوید در راستای اجرای قانون «جوانی جمعیت»، باید داروهای گیاهی ضدبارداری در عطاری‌های این استان جمع‌آوری شود.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، امین گودرزی روز پنج‌شنبه ششم مهر در جلسه «کارگروه ماده ۶۵ قانون جوانی جمعیت در لرستان» اعلام کرد که باید درباره داروهایی که به‌منظور سقط ‌جنین و پیشگیری از بارداری در عطاری‌ها فروخته می‌شوند، اقدام شود.

بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، نیز در این جلسه گفت که «سموم، آفت‌کش‌ها و فلزات سنگین که سبب ایجاد آلودگی‌ها در مواد غذای و آب‌هوا می‌شود نیز در ایجاد ناباروری تأثیرگذار» است و پیشنهاد داد که در دانشگاه لرستان در خصوص تأثیر این آلودگی‌ها بر باروری مطالعه شود.

پس از آنکه علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نسبت به کاهش جمعیت هشدار داد و بر افزایش جمعیت تاکید کرد، نهادها و سازمان های مختلف در حکومت برای تحقق این خواسته علی خامنه ای، تلاش کردند تا سیاست های تشویقی به کار گیرند. از سوی دیگر در همه استانها و شهرستان ها قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل شد که از اصلی ترین دستور کارهای آن بررسی راهها و ارائه راهکار برای افزایش جمعیت کشور است.

عدم دسترسی آسان به وسایل پیشگیری از بارداری و محدود کردن غربالگری، از جمله راهکارهای ارائه شده از سوی قرارگاه جوانی جمعیت است.