وزارت خارجه جمهوری اسلامی
/

جمهوری اسلامی خبر «اجازه علی خامنه‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکا» را تکذیب کرد

وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به انتشار خبر اجازه علی خامنه ای به مسئولان این وزارت‌خانه برای مذاکره مستقیم با مقام‌های آمریکایی، این خبر را فاقد اعتبار دانست.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، وزارت خارجه جمهوری اسلامی با انتشار یک اطلاعیه کوتاه به «ادعای منتشر شده از سوی یک رسانه در مورد فرایند مذاکرات رفع تحریم‌ها» اشاره کرده و آورده است که «این نوع خبرسازی‌ها و بازی‌های رسانه‌ای که معمولاً برای فضاسازی سیاسی صورت می‌پذیرد، فاقد اعتبار است».

صبح امروز سه شنبه ۴ مهرماه وب‌سایت خبری امواج مدیا به نقل از «چندین منبع آگاه» خبر داد که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای جمهوری اسلامی اجازه ورود به گفت‌وگوهای مستقیم با ایالات متحده را دریافت کرده‌اند.

این وب‌سایت در ادامه به نقل از یک منبع بلندپایه مدعی شد که «علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای آماده است تا هفته‌های آینده با برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده خاورمیانه و شمال آفریقای کاخ سفید در عمان دیدار کند».

تکذیب این خبر در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی امروز عنوان کرد که « ژاپن ابتکاری را برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای را ارائه داده است».

او به خبرگزاری کیودو ژاپن گفت که « هرگونه ابتکار ژاپن که با «منافع ایران» همسو باشد، از سوی تهران مثبت تلقی خواهد شد.»

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی، بهمن ماه دو سال قبل نیز درباره مذاکره مستقیم این کشور با ایالات متحده گفته بود “اگر نیاز باشد این کار انجام خواهد داد”.

آقای امیرعبداللهیان در “همایش ملی ایران و همسایگان” که آن زمان در تهران برگزار شده بود گفت “طرف آمریکایی از طرق مختلف پیام هایی را به ایران ارسال می‌کند که خواهان سطحی از مذاکرات مستقیم با ایران است”.