دلار
/

دارایی‌های مسدوده شده ایران به قطر منتقل شد

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع خود گزارش داد که قطر در پیامی به واشینگتن و تهران اعلام کرده است که دارایی‌های مسدود شده ایران به ارزش ۶ میلیارد دلار به بانک‌هایی در دوحه منتقل شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این خبرگزاری همچنین به نقل از یک منبع ایرانی نوشت که یک هواپیمای خطوط هوایی قطر در تهران آماده است تا پنج شهروند ایرانی – آمریکایی و ۲ نفر از اعضای خانواده آنها را به دوحه انتقال دهد.

انتقال دارایی های ایران به بانک‌های قطر و انتقال زندانیان ایرانی – آمریکایی زندانی در ایران به دوحه، بخشی از مراحل توافق مبادله زندانی بین ایران و ایالات متحده است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، امروز دوشنبه ۲۷ شهریور، در نشست خبری خود خبر داد که «موضوع تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا امروز انجام خواهد شد.»

این تبادل زندانی همزمان است با سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به نیویورک، و کنعانی در نشست خبری خود همچنین افزود که «بر اساس آخرین اخبار، دارایی‌های آزادشده ایران در کره جنوبی امروز (دوشنبه)» آزاد خواهد شد.

سیامک نمازی، ایرانی-آمریکایی ۵۱ ساله، عماد شرقی ایرانی-آمریکایی ۵۹ ساله و همچنین مراد طاهباز ایرانی-آمریکایی-بریتانیایی ۶۷ ساله، سه نفر از پنج زندانی هستند که قرار است از ایران خارج شوند.

هویت دو زندانی دیگر با تابعیت آمریکایی تاکنون فاش نشده است. این دو که گفته می‌شود یکی از آن‌ها زن است، به دلایل شخصی خواسته‌اند ناشناس بمانند.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از دو مقام آگاه ایرانی نوشت که این پنج زندانی به زودی به فرودگاه منتقل می‌شوند.