/

همبستگی زندانیان سیاسی در سالگرد خیزش انقلابی؛ محرومیت رضا شهابی از تماس تلفنی در پی حمایت از کیوان مهتدی

یک فعال کارگری زندانی و عضو هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، به دلیل اعتراض به انتقال یکی از زندانیان سیاسی به سلول انفرادی زندان اوین توسط مسئولان این زندان از حق برقراری تماس تلفنی محروم شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد که رضا شهابی در پی اعتراض به انتقال کیوان مهتدی به سلول انفرادی، ممنوع‌التماس شده است.

این تشکل کارگری، این اقدام سازمان زندان‌ها، شورای زندان‌ها و قوه قضائیه را کاملا غیرقانونی و غیرانسانی عنوان و به شدت محکوم کرده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، خواستار لغو ممنوع تماس کردن تلفن‌های کارگر زندانی رضا شهابی  و همچنین خواستار برگرداندن کیوان مهتدی از سلول انفرادی به بند عمومی شده و اعتراض کیوان مهتدی و رضاشهابی را کاملا قانونی دانسته و عنوان کرده زندانیان حق دارند که نسبت به حقوق اولیه خودشان اعتراض نمایند و احقاق حق کنند.

این سندیکا اظهار داشت: مسئولان زندان اوین در آستانه فرا رسیدن سالگرد خیزش زن زندگی آزادی، فضای زندان اوین را به شدت امنیتی کرده‌اند و تمام هم و غم آنها سرکوب صدای زندانیان سیاسی به هر دلیلی است و تاب و تحمل هیچ اعتراضی از سمت زندانیان را ندارند و آنها را به بهانه های واهی به سلول های انفرادی انتقال داده و یا ممنوع تماس می‌کنند.

براساس گزارش‌ها کیوان مهتدی، فعال کارگری زندانی در اوین به دستور رئیس این زندان در یک اقدام «تنبیهی» به انفرادی منتقل شده است. ‌